Sadelfråga

Jag tycker inte någon av sadlarna ser bra ut. Ta ut en sadelprovare som kan se hästarna irl och som kan passa in bättre🙂

Nu har du redan fått de svaren men på den öjusa hästen är den akldeles för smal.

På den mörka hade jag eventuellt velat prova att lägga den längre bak också.
Tycker dock det är lite svårt från bilden att se på grund av skärningen på sadeln då jag inte är så van vid den typen av sadel
Hade nog velat se den med gjord också på den mörka för att se var gjorden hamnar.
Mitt första intryck är väl tyvärr att den inte ligger så bra på den mörka heller men där reserverar jag mig lite på grund av dt jag skrivit ovan.
Tack för svar. Ja, eller hur, det är något speciellt med skärningen va? Kände mig jättefånig som inte blev klok på hur den sitter öht. Jag ska testa att lägga den längre bak och spänna fast den. Har inte haft tid alls den sista veckan med en enda minut kul-att-greja-fix i stallet, så mycket annat just nu. Den mörka hästen har varit halt dessutom så provridning med sadeln har därför ändå inte heller varit aktuellt. Men denna veckan ska sadeln undersökas bättre!

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: Barret
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 133
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar