Stapplig i bakbenen vid trav....

Well well var som sagt hos vet igår, dom hitta absolut ingenting som kan göra att han gör som han gör, misstankarna var att en nerv är i kläm nånstans men fick röntga allt och inget hittades mer än att han har KS,

halta inte på böjprov eller longering......nada fel på hästen förutom sadel problem igen.....

Well well var som sagt hos vet igår, dom hitta absolut ingenting som kan göra att han gör som han gör, misstankarna var att en nerv är i kläm nånstans men fick röntga allt och inget hittades mer än att han har KS,

halta inte på böjprov eller longering......nada fel på hästen förutom sadel problem igen.....
Men vad jobbigt!
Visade du filmen? I så fall vad sade de om den?
Jag tänker fortfarande att man måste utesluta ligamentskada, de är som sagt luriga att hitta.

Raderat. Blev tydligen dubbelt :banghead:
Ja jag visa filmen, mem det kommer sekundärt från ryggen säger dom och sadlen som jag hade med och visa var inte optimal, har haft ett flertal olika kända sadel utprovare men ingen har lyckats hitta rätt.

Men har fått boka tid på samma klinik där jag var hos deras sadel utprovare, så nu måste jag tänka om igen ang uppbyggnationen av hans rygg muskulatur...

Ja jag visa filmen, mem det kommer sekundärt från ryggen säger dom och sadlen som jag hade med och visa var inte optimal, har haft ett flertal olika kända sadel utprovare men ingen har lyckats hitta rätt.

Men har fått boka tid på samma klinik där jag var hos deras sadel utprovare, så nu måste jag tänka om igen ang uppbyggnationen av hans rygg muskulatur...
Vad trist.
Så svårt att hitta bra sadelutprovare.

Tycker nog att du ska åka till en annan veterinär. Får nog säga att jag inte alls köper att den sortens hälta kommer från en dålig sadel. Då jobbar jag ändå med sadlar och har sett en hel del shitty reaktioner. Blir brydd över att de inte vill sätta in nåt smärtstillande för dig att rida på för att se om det blir skillnad.

Vågar du prova barbacka för att se om det blir skillnad? När du jobbar på lina eller töm hemma, får du samma hälta då som på filmen?

Vad trist.
Så svårt att hitta bra sadelutprovare.
Ja d e svårt,
Tycker nog att du ska åka till en annan veterinär. Får nog säga att jag inte alls köper att den sortens hälta kommer från en dålig sadel. Då jobbar jag ändå med sadlar och har sett en hel del shitty reaktioner. Blir brydd över att de inte vill sätta in nåt smärtstillande för dig att rida på för att se om det blir skillnad.

Vågar du prova barbacka för att se om det blir skillnad? När du jobbar på lina eller töm hemma, får du samma hälta då som på filmen?
Nä d syns inget vid longering eller tömkörning... bara uppsuttet det blir så, inte alltid det har synts.
Fick injektioner i ryggen med hjälp utav ultraljud och fick kortison längre ner. Insatt på butta.

Ja d e svårt,

Nä d syns inget vid longering eller tömkörning... bara uppsuttet det blir så, inte alltid det har synts.
Fick injektioner i ryggen med hjälp utav ultraljud och fick kortison längre ner. Insatt på butta.
Ah men då är nånting gjort åtminstone. Fick intrycket att du fick åka hem med en klapp på axeln🙈.

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 937
H
Hästvård Hej! Min häst, d-ponny sto på tolv år, har haft en gaffelbandsskada på vänster fram på insidan i antagligen snart ett år. I slutet av...
Svar
4
· Visningar
3 633
Senast: hoppeflikkan
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 991
Senast: frittan
·
J
Hästvård Hej. Nu går allt bara fel med hästen... Det verkar som hon har ont. Skritten är underbar mjuk, följsam och sammarbetsvillig. Likadant...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: Juvelflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka