Vad gör vi? Del CCIII

Lyckats få ihop en cherry-cheesecake som är i frysen inför sambos födelsedag imorgon. Nam!
Hade för lite flaskor när jag kokade körsbärssaft förut och tog en stor syltburk. Det har blivit sånt vakuum att det inte går att öppna den. Försökte med tänger och gud vet vad. Tur att jag hade kvar i frysen. 😅
Jag brukar pilla in en vass kniv mellan burk och lock för att få loss på vakum.
 
Med tanke på att jag jobbar i regionen så naj här får man minsann inte betalt för hela helgen när man sitter i soffan :D Chefen skickar ett mail till mig ibland med bara en skärmdump över mina tider och så fattas uttiden.... Lite lätt passivt aggressivt kan kännas :D

Det brukade tjafsas till dods om check in och ut ... numera sager finans tjejen bara "skriv i 'exceptions log' sa skriver jag in det". Det vill saga att det forutsatts att man ar arlig och ingen ifragasatter att man ska forsoka luras.


Det samsta internationella system som finns. Jag lag bakom en DHL bil i gar, den annonserade DHL international delivery since 1969. Jag minns inte exact hur, men det var bade gramatiskt fel och felstavat. :laugh:
Having said that; Det enda som fungerade i Asien var DHL ... synd bara att bade Europa och Nord Amerika var sa daliga da vi alltid skeppat mellan en av de tva nar vi anvant DHL.
 
Det skulle han aldrig göra! Han är rätt humorlös mot hästar med i hans tycke dåligt språk. Och såna människor.. 😅 Matte-uttrycket när han blir störd då han äter krubbmaten är:
Jag vet inte riktigt vad det beror på att djur gärna vill busa fysiskt med mig, kanske för att dom vet att jag gärna busar tillbaks och även djur jag aldrig tidigare träffat får gärna för sig att testa om jag är med på noterna och blir hellyckliga när jag svarar upp på buset. :heart
 
Är på konsert. Gissa vilket rockband de ska föreställa? :D
IMG20241018193742.webp


Riktigt bra! Bra drag, bra scennärvaro. Kul!
Nu är det paus.
 
Gnuggat in både kycklingben och revben med kryddor. Kycklingen ska tillagas imorgon, revbenen åker in i frysen. Så härligt att ha färdigt så det bara är att tina och slänga in i ugnen. Diskat och sitter nu med en kopp te och filosoferar över livet. Känner mig allmänt låg och deppig. Kanske göra klart garderoben. Just nu ligger det en hög kläder på golvet.
 
Har varit ute en stund med spionen igen, så skönt i mörkret faktiskt. Skönt väder, mycket dofter och lite vind osv. Gick i en bit skog också på rundan, när det var som mörkast och inte ens månen lös upp för alla träd sa jag åt honom att "hitta ut" så tog han täten strax framför mig och ledde mig genom stigen ut till ljusare större stig. Perfekt att ha lärt honom det! "Hitta ut" betyder att han inte får stanna och snusa eller gå åt något håll utan bara följa stigen och leda. han blir så glad över berömmet sedan och travar glatt i väg när jag säger att han får gå som han vill igen :D

Nu ska jag göra en räkmacka tänkte jag. Ska bli gott, inte ätit det på evigheter. Eller hoppas på gott.
 
Tränade sen blev det lite handling, bytt lakan i sängen, bytt dammsugarpåse och dammsugit, vikt tvätt och gått ut med komposten. Sen ringde sambon och önskade hämtning vid tågstationen. Nu har vi ätit middag och landat i soffan :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 810
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp