Liten fodertunna?

Red_Chili

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg foder. Jag känner mig lite lost. Matlådor blir för små (om jag inte missat någon gigantvariant) och de "riktiga" fodertunnor jag sett är gigantiska.

Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg foder. Jag känner mig lite lost. Matlådor blir för små (om jag inte missat någon gigantvariant) och de "riktiga" fodertunnor jag sett är gigantiska.
Borde inte denna räcka?
https://www.ikea.com/se/sv/p/ikea-365-matlada-med-lock-rektangulaer-plast-s69276807/

Jag använder den till färskfoder. Rymmer massor.

Det finns ju förvaringsburkar till skafferivaror. Jag har t.ex. Oxo pop container. Den stora för mjöl är på 4,2 liter. Skulle en sån funka? Clas Ohlsson har väl liknande serie. De är ju för matvaror och har tättslutande lock.

Jag har flera olika burkar/mindre kärl av olika slag som jag fått med när jag köpt katt-&hundmat och som jag använder till hästfoder. Mycket bra och tättslutande lock på flera.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
694
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 859
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?