Vad jobbar du med, egentligen?

Elo

Trådstartare
Säg utan att säga det.

Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör*

Jag kokar vatten.

*man får skriva sin egentliga titel också, om man vill, men respektera andras rätt att inte bli uthängda (man kanske inte vill vara helt öppen med sitt privatliv här).

Säg utan att säga det.

Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör*

Jag kokar vatten.

*man får skriva sin egentliga titel också, om man vill, men respektera andras rätt att inte bli uthängda (man kanske inte vill vara helt öppen med sitt privatliv här).

Jag skriver ord på en dator för att beskriva en framtid som högst troligt inte kommer bli så som jag beskriver den.

Jag flyttar runt på saker, och radar ofta upp små lappar med siffror nära sakerna.

Och jag skär i stjälken på blommor så de blir kortare, sedan flyttar jag runt på blommorna så de kommer närmare varandra.

Ofta häller jag vatten på blomjord. Eller blomstjälkar.

Och så berättar jag för folk hur de ska göra för att växter ska överleva i vårt klimat, eller inomhus.

Just i dag hällde jag klor på glas, och gnuggade det med en borste. Andra dagar dagar gnuggar jag andra saker med en borste eller trasa.

Ofta går jag runt med en liten låda som piper då jag trycker på den.

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
680
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 533
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 870
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 202
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?