Intressanta uppfostringsmetoder?

Sel

Trådstartare
Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag snubblade jag över en totalt oväntad som jag aldrig hört talas om förut!

En användare online har problem med en schäfer som jagar och dödar gårdens höns och hävdade att hen hört att man ska knyta en död höna runt hundens hals, så skulle jakten upphöra!

Har någon annan hört någon absurd träningsskröna?

Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag snubblade jag över en totalt oväntad som jag aldrig hört talas om förut!

En användare online har problem med en schäfer som jagar och dödar gårdens höns och hävdade att hen hört att man ska knyta en död höna runt hundens hals, så skulle jakten upphöra!

Har någon annan hört någon absurd träningsskröna?
Det om död höna runt halsen har jag också hört fast för massa med år sedan och även då var det gammalt.

Förr sa man att hungriga hundar jagar bäst, så hunden skulle inte få mat dagen innan jakten. Bara hört om det men vet ingen som praktiserat det.

Det om död höna runt halsen har jag också hört fast för massa med år sedan och även då var det gammalt.

Förr sa man att hungriga hundar jagar bäst, så hunden skulle inte få mat dagen innan jakten. Bara hört om det men vet ingen som praktiserat det.
Har också hört det där om hungriga hundar och vet att vissa inte gett sina vinthundar mat på morgonen innan lure coursing-tävling, just för att de ska jaga bättre. Inget jag någonsin kommer pyssla med själv.

Det där med hungriga hundar har jag också hört och jag kan ändå tänka att det i grottmanstänk finns logik där. Vilda djur är hungriga och jagar. Hunden är hungrig och blir motiverad att jaga.

Men en död kyckling runt halsen?!?! 😅 "Här, ta en lunchpåse så sliper du jaga levande höns!" ??

Metod och metod, men har en uppfattning om att det på typ 80-talet fanns folk som tänkte att hundar har lättare att förstå kommandon på franska. Jag var själv barn då men kommer ihåg att mina föräldrar hade bekanta som höll på med det där.
Det var ju väldigt intressant! Jag trodde att Tyska skulle vara the language of choice inom hundträning, om något.

Lite väl drastiskt att inte ge mat på hela dagen innan, men inför träning (speciellt spårträning) är det många som inte ger frukost så att hunden ska få matbelöningar vid apporterna i spåret och även i slutet. Och det funkar absolut för att driva upp motivationen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka