Intressanta uppfostringsmetoder?

Ja i somras var det en hundinstruktör(!) som fortfarande var väldigt förtjust i det här tänket + var övertygad om att jag identifierar mig som min hunds mamma ( :confused: ) vilket enligt hens uppfattning var orsaken till..... Wait for it..... Min hunds kroniska inflammation.

Personen var alltså övertygad om att hunden är konstant stressad, vilket i sig beror på att jag inte kan "leda" eftersom jag ser mig som "förälder" och detta har då lett till att hunden fått medicinska problem.

Behöver kanske inte säga att jag avböjde privatlektioner med instruktören i fråga. Och förklarade att jag inte har samma syn som hen på modern hundträning.

(Kontinuerlig stress är förstås inte bra för något djur men jag kan försäkra att min hund inte har ett sådant liv.)
Jag fick ju här på Buke höra av en av "sveriges svar på CM" att mina hundar var otroligt stressade och att det var synd om dem för att de tiggde mat och satt i soffan. :angel:

Jag fick ju här på Buke höra av en av "sveriges svar på CM" att mina hundar var otroligt stressade och att det var synd om dem för att de tiggde mat och satt i soffan. :angel:
Jag gissar att den personen, om jag tänker på samma, inte finns kvar sedan många år?

• Gilla
Reactions: Sel
Och jag bor i princip granne med en av hennes elever 😭
Har aldrig fått se hennes flock stanna och lukta på något men som tur är har dom fina hundgårdar där dom åtminstone kan få lukta lite.

Och jag bor i princip granne med en av hennes elever 😭
Har aldrig fått se hennes flock stanna och lukta på något men som tur är har dom fina hundgårdar där dom åtminstone kan få lukta lite.
Det är nog inte samma person, den jag menar presenterade sig manligt om jag minns rätt. Det fanns ju en hel hop där ett tag!

Måste vara väldigt synd om min nuvarande och tidigare hundar som alla fått sitta i soffan OCH ha filtar.

Stressnivån är verkligen extremt hög här hos oss, när jag jobbar hemma ligger hunden och snarkar oberoende av om jag har ett videomöte eller om jag skriver något på datorn. Verkligen själva definitionen på hög stressnivå! :D

Den där grejen som blev superpoppis ett tag på 00-talet att man skulle trycka ner hunden i marken och typ sätta sig på den tills den gav upp om den var olydig. Vet inte om det också var CM men helt sjuk grej som folk utsatte sina hundar för istället för att träna lugnt på jobbiga situationer.

Den där grejen som blev superpoppis ett tag på 00-talet att man skulle trycka ner hunden i marken och typ sätta sig på den tills den gav upp om den var olydig. Vet inte om det också var CM men helt sjuk grej som folk utsatte sina hundar för istället för att träna lugnt på jobbiga situationer.
Det var populärt även i början av 00 talet.
Jag skaffade min första hund då och hade vänner och bekanta som ständigt la ner sina hundar vid tex hundmöten.
Min hund var så ung och glad så jag behövde tack och lov aldrig göra det och när hon blivit vuxen och skarpare hade positiv inlärning blivit populärt istället :)

Är det bara min hund som skulle tycka det var lajbansroligt med en sko eller höna fastknutet i halsbandet att leka med 🤔 😆
Tror det skulle vara ytterst ineffektiv metod men hon skulle ju leka av sig rejält 🤪
Min hund skulle bli en gnutta besvärad och sen bara acceptera läget. Inga lärdomar alls :laugh:

Är det bara min hund som skulle tycka det var lajbansroligt med en sko eller höna fastknutet i halsbandet att leka med 🤔 😆
Tror det skulle vara ytterst ineffektiv metod men hon skulle ju leka av sig rejält 🤪
Min stora grabb hade garanterat tyckt att de va skitkul om matte kom på en så rolig lek :rofl:

Valpstackarn som blev utsatt för en tung känga däremot va en väldigt osäker liten plutt som knappt kunde röra sej på videon hundägaren visade o skrattade när jag trodde de va ett skämt

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka