Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ska väl börja med att säga att jag inte alls är skolad akademiskt utan lånar kors och tvärs det jag tycker verkar fungera med min tanke...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: Asa_S
·
Ridning Jag har precis satt igång min häst igen efter en 4 månaders konvalecens. Just nu skrittar vi på rakt fram bara. Har börjat böja honom...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: Totola
·
P
Ridning Skulle vara intressant att veta om/hur ni longerar här på barockforumet. - endast i början av utbildningen, eller longerar ni...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: pellen
·
Ridning Är det någon som har en sådan sadel? Vad har ni för erfarenheter av den i så fall?
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: bigganl
·
Ridning Ska nog va under utrustning men tyckte den passade bäst här. Moderator får flytta om så önskas... I helgen som va blev jag innehavare...
Svar
2
· Visningar
877
S
  • Låst
Ridning Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag...
2
Svar
28
· Visningar
6 863
Senast: Zahlo
·
Ridning (fortsättning från halva steg-tråden) Vad har ni för erfarenheter - hur har er väg mot piaff sett ut? Via skolskritt eller via halva...
Svar
14
· Visningar
1 721
Senast: Zahlo
·
Ridning Har stött på uttrycket halva steg. Är lite nyfiken på vad det är och hur/när/varför man tränar på detta? Mvh Tora
2 3
Svar
47
· Visningar
4 124
Senast: Tora
·
Ridning Vad menar AR-folket med det? Törs inte fråga på "deras" forum:eek: :devil:
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 588
Senast: Totola
·
M
  • Låst
Ridning Har precis fått upp ögonen för AR, det låter som om detta är ngt som skulle passa både mig och hästen. Men vi känner oss ganska ensamma...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: IngelaH
·
S
Ridning hur ser era AR-ridna hästars ryggar ut? Ålder? ras? givetvis bildbevis UTAN sadel:angel:
2 3
Svar
44
· Visningar
5 284
Senast: malinsky
·
Ridning Jag har varit inne på westernforumet och diskuterat. Vi fastnade i en diskussion om böjning. Jag anser att man kan rida en häst i...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: bigganl
·
Ridning Det här är både en allmän fråga och specifik eftersom jag tränar en del med en medryttarhäst (mest för hand) som är ganska ojämn i...
Svar
17
· Visningar
1 537
Senast: rocki
·
J
Ridning Jag har försökt övertyga en vän om att man kan rida Barock på tunga hästraser, såsom Shire, Ardenner, Tinker, Nordsvenskar etc. Hon bara...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 276
Senast: Tussilago
·
R
Ridning Nu är jag helt ny här och vet inte om någon lagt in den här informationen men vill ni se Podhajsky rida så gå in på svt:s hemsida, öppet...
Svar
6
· Visningar
2 403
Senast: Sprettan
·
R
Ridning Hur resonerar ni? Vad är det man letar och vad är det man hittar, undrar jag. Vad är det man inte ser och vad är det man blundar för...
2
Svar
24
· Visningar
2 338
Senast: suberdoo
·
V
Ridning Igår hade jag lektion med en ryttare vars häst gärna gick i korsgalopp i vänster varv (det som borde ha blivit vänster galopp). Fick...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: axel
·
Ridning En fråga som jag alltid ställer mig själv. Har en häst som är svår att svänga i ena varvet och har aldrig tänkt på det där med att...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: flashlight
·
Ridning Har en frieser hings på 4år nu som ja vill komma igång med nu innan sommaren (ska vivas då) Har börjar med lite akademiskt, men nu då...
Svar
9
· Visningar
1 392
Senast: charmant
·
A
Ridning Det är så att jag rider akademiskridkonst, på min andalusiervalak, o jag undrar om man får ha spansksadel på tävlingar,o...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: rocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka