Söker bildbevis!!

På de första frågorna hänvisar jag till Hillsbon2's svar, onödigt att skriva samma sak två gånger.

Frågeställaren sökte inte bildbevis på att en tung ryttare skulle kunna rida dressyr, utan h*n sökte bildbevis på att man kan rida AR/dressyr på en tung häst. Eller har jag missuppfattat?

Och vad gäller "dra ihop bakom" så kan jag hänvisa till en bild som du lade in på dig själv för ett tag sedan, i en westernsadeln tror jag det var, där du rider en häst rejält på bogarna. Reaktionerna blev att westernhästar alltid går tungt på bogarna. Du förklarade att det var en unghäst som bara blivit sutten på ett par gånger, och utifrång den förutsättningen så var hästen väldigt duktig. Det fanns alltså förmildrande omständigheter även för dig, en bakgrund som var orsaken till den "dåliga" bilden.

Jag ber dig tänka på ovanstående innan du sågar alla bilder du ser och alla åsikter du hör. Jag tror fler skulle våga sig på att visa upp sina bilder, och dela med sig av sina erfarenheter då, och det skulle bli en lite trevligare stämning runt diskussionerna.

Jag tycker du är rent ut sagt oförskämd i många av dina inlägg och jag personligen känner mig sårad av dina pikar.
:bow: :bow: :bow:
Tycker alla fall det såg bra ut på dina bilder :)
 
Ja, men visa att du är SÅ mkt bättre än oss andra då istället för att bara snacka skit och gå på som om du visste allt. Varför ska vi behöva bevisa ngt för dig? Så länge vi själva är nöjda med vår ridning så tror jag inte att din åsikt kommer göra ngn större skillnad. Jag är absolut ingen expert på hästar, jag vet bara vad mina egna erfarenheter har lärt mig, och det är jag stolt över att säga. När man säger att man är bättre än alla andra är det oftast vid det tillfället då man är som mest okunnig. Kan du inte bara acceptera faktum att absolut INGEN kan ALLT om hästar och ridning. Man är aldrig fullärd, inte ens du.
F ö anser jag att om du bara klarar av att skriva nedsättande om andra så bör du inte sitta och skriva alls. Jag betvivlar att du är överlägsen oss andra i ridningen, hade du varit det hade du inte behövt sitta där och fälla barnsliga kommentarer om alla andra. Gör både dig och oss andra en tjänst och bättra på din attityd innan du skriver någonting på forumet igen.
:bow: :bow: :bow:
 
Men snälla människa ge dig!
Du har ingen som helst anledning att skriva taskiga komentarer till alla! Du är inte bäst! Fast du tycks tro det själv :smirk: Har du inget vettigare och göra än att sitta här och gnälla? :devil:
 
förlåt att ja lägger mig i,men lägger jessica ut bilder har alla rätt att ge sin åsikt,för det behöver hon inte ta åt sig men detta är ett forum där disskusioner o åsikter är fria.
 
kanske det men man behöver inte vara ofärskämd för det och hävda att man är bättre än alla andra. Alla vill väl ha en trevlig tränare som inte hela tiden måste visa hur bra han själv är?
 
Se b ara på Camarguehästar, de är också max 150 cm och bär vuxna män med utrustning och sadlar som väger osm westernsadlar. Alla fransoser är inte magra heller. Så det existerar än idag.

www.masboulanger.com
 
Sv: Söker bildbevis!!

Oj, det var visst en gammal tråd som grävts upp :D

Här finns en liten videosnutt med mej och min kallblodstravare när vi var på uppvisning under en Halloweenshow nyligen.
Observera att trampet i början inte alls ska vara något tramp. Hästen var bajsnödig, men jag tyckte inte att vi hade tid med sånt då musiken startat.
Hästen är 14 år gammal, 159 cm i mkh och väger ca 700 kg. Vi har ridit akademiskt i lite mer än 3 år.

http://www.youtube.com/watch?v=9NHtPQ1xkHk
 
Sv: Söker bildbevis!!

Hon är så otroligt vacker den pållan, men en fundering, är det min dator som hackar filmen eller går hon orent med vänster bak?
 
Sv: Söker bildbevis!!

Jag har fått samma kommentar i en annan tråd, och efter det kollat med veterinär och nej, hon är inte halt. Men hon är något starkare i höger bak och lyfter det benet lite högre.
Att hon ser ojämn ut kan också bero på spänningar (det var första gången i det ridhuset, massor av folk på läktaren och dessutom smattrade regnet mot ridhustaket) eller på att hon inte är van att gå med benlindor.

Immer
 
Sv: Söker bildbevis!!

Nej nej, halt sa jag inte, orent behöver inte vara halt...kanske uttryckte mig klumipgt, sorry.

Orent som i asymmetriskt.

bra att du har kollat henne :-)
 
Sv: Söker bildbevis!!

Hon har ett annorlunda rörelsemönster, den hästen.
Jag har aldrig sett en häst som lyfter sina bakben så högt som hon gör (det framgår inte av filmen, lindorna hindrar henne lite). Hon har lätt att trampa in till tyngdpunkten, gör det liksom av sig själv och har enormt mycket bärkraft. Men det innebär också att hon fort blir trött av ett ridpass, jag rider aldrig mer än en halvtimma på ridbanan.

Immer
 
Sv: Söker bildbevis!!

Där vi tränar är det nordistravare varmblodstravare och så jag då med tinkerkorsning

Anna-Carin
 
Sv: Söker bildbevis!!

Fast hur menar du att lindorna skulle hindra? :confused: Man lindar ju inte så att rörelsen hindras:confused:

Ang bärkraft så syns det inte så väldigt tycker jag. Men jag rider inte akademiskt så jag kanske inte tänker på samma sätt :confused:

Hästen kämpar i alla fall på snällt tycker jag även om jag håller med om assymetrin o tycker hon avlastar vä bak?.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Gnägg Vem köper/äger en eller flera ardennerhästar idag? Jag var just inne på en annonssida och av någon anledning var det var och varannan...
Svar
19
· Visningar
3 187
Senast: Sofie.S
·
Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: sthu
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp