Söker bildbevis!!

Sv: Söker bildbevis!!

Har du vägt hästen eller är det din uppskattning?
Andra har påstått att deras jämnstora väger 900 kg.

Min väger 825 kg, men är ett halvblod på 184 som drar 175 i täcken o extra långa tyglar, x-fullträns mm.
Lite OT men måste fråga.
 
Sv: Söker bildbevis!!

Hon klev upp på vågen på djursjukhuset förra hösten och den visade 662 kg.
Hon har lite mer mage nu, efter sommaren, men i övrigt är hon i stort sett som för ett år sedan.

Täckesstorlek 155, x-fullträns med normallånga tyglar.

Immer
 
Sv: Söker bildbevis!!

Vilken rejäl kallblodstravare du har Immer! :eek: :)

Jag tycker min är en rejäl kille, men han väger inte mer än 550 kg (viktmåttbandet hävdar mindre än 500 men det tror jag inte på) och drar 135 (helst 140 iofs) i täcken och "vanlig full" i grimma....

Hihi :)
 
Sv: Söker bildbevis!!

Hon är stor :D och det är tur att hon är så snäll som hon är.

Vår nya, Kallmencita (Valpen kallad), blir minst lika rejäl när hon vuxit färdigt, tror jag. Hon är 165 över rumpan men betydligt lägre fram, och har lika kraftiga ben som Besten. Dock är hon kortare i ryggen. Hon har aldrig haft täcke, men jag skulle tippa på att 135 räcker till henne.

Immer
 
Sv: Söker bildbevis!!

skulle nog behöva banta ca 100 kg, annars söt häst.

jag skulle vilja se mer nyanser när du rider, halvhalter och tempoväxlingar.

:bow:
 
Sv: Söker bildbevis!!

Hej, jag har en Clydesdalehingst på nästan ett ton som jag rider enl den akademiska ridkonsten. Är elev t Birgitta Järnåker sedan flera år. Min väninna rider ardenner på samma vis med utmärkt resultat. Varför skulle det inte gå??? Jag har bildbevis :-)
 
Sv: Söker bildbevis!!

Om det är hon ardennerryttaren som jag tror jag har sett på uppvisning så är dom jätteduktiga...
Jättetrevlig oxå. :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Söker bildbevis!!

Ni är jätteduktiga båda två. Det är så roligt att se er rida spegelritt ihop.:bow:

Har inte sett på länge...:cry:

Hälsningar från en som red i kadriljgruppen 1 maj. Du vet hon med den bruna mocka, guérinière sadlen.:D (Som jag älskar.:love: :love: )
 
Sv: Söker bildbevis!!

Oj, det gick lite snabbt...

Har inte sett ER på länge? :rofl:
 
Sv: Söker bildbevis!!

Vi rider uppvisning på Lunds Civila Ryttarförenings luciagala den 10/12...
 

Liknande trådar

Gnägg Vem köper/äger en eller flera ardennerhästar idag? Jag var just inne på en annonssida och av någon anledning var det var och varannan...
Svar
19
· Visningar
3 187
Senast: Sofie.S
·
Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: sthu
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp