Vad vill ni göra på er födelsedag

Förra året var jag och vandrade själv i fjällen!
Min bästa födelsedag nånsin 😁 hade köpt med fika (och en cola!!) som jag avnjöt i tältet.
1000077131.webp

I år fyller jag 40, och min plan är nog att fara iväg själv igen, om jag har vädergudarna på min sida!

Firar inte min födelsedag på det sättet. Däremot förra året när jag blev 40 så bokade jag en bussresa enbart för mig själv till Hameln. Resan var månaden innan jag fyllde år och var även en egen resa till mig själv för allt jag genomgått de senaste åren. Snarare mer en hyllning till livet än till min födelsedag :love:

Inga traditioner här. Födelsedagar är inte jätteviktiga för mig. Men jag ÄLSKAR tårta och äter gärna hembakad Prinsesstårta på min födelsedag :) !

För min del gör jag ingenting och är nöjd med det. Försökte ställa in kalaset förra året men när mina föräldrar + familjer envist ville komma på varsin fika istället så fick det bli kalas ändå 😅

När jag fyller år brukar vi gå på restaurang. Thai eller indiskt brukar det bli.
När maken fyller år brukar hans familj komma ner och fika. Smörgåstårta har det blivit också de senaste gångerna.
Sonen har inte fyllt år än, men jag antar att det kommer bli kalas med hela tjocka släkten. Kanske uppdelat på två kalas, ett med min familj och ett med makens.

Jag vill gärna att familjen kommer in och sjunger för mig på morgonen när jag ligger kvar i sängen. Vår familjetradition är annars att födelsedagsbarnet får välja vad som ska ätas och var (hemma eller restaurang). Jag brukar även ”slippa” rasta hundarna på min födelsedag. Jag tycker det är trevligt att uppmärksamma dagen. Det behöver inte vara storslaget.

Tyvärr går det inte riktigt att fira min födelsedag (1 januari), och brukar inte riktigt vilja fira.. men i år slår jag på stort och har bokat bord för att äta middag med några vänner den 25e. Dock har jag tänkt börja spara till min 40-års dag om 7 år, då vill jag åka Hurtigrutten!

Då jag och min fru fyller år på samma dag brukar vi oftast resa bort. Mitten på september är perfekt tid att resa iväg.
De få gånger vi har varit hemma har vi bokat restaurang bara vi två.

Jag firar inte så särskilt mycket, och har inte gjort på många år. Bjuder på fika, ofta men inte alltid med tårta, och får någon present och blomma av närmsta familjen, bara. Annars är det som vilken dag som helst hemma hos oss.

Brukar variera men gärna en ridtur och kan jag så gärna det klockslaget jag föddes får firas in på hästryggen 😁❤️. Firande med fika och tårta och julmat också brukar jag fixa :)

Inga traditioner, brukar behöva påminnas 😅 Hade nog velat fira lite a la göra en liten tårta (rulltårtebottnar med fyllning så otroligt enkel är min favorit, älskar tårta 😍) men inser alltid det för sent och prioriterar annat, dvs vardagsgrejer. Vilket går lika bra för min del 😁

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
960
Senast: Luff
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 121
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
6 927
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 637
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?