Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka sova. Tänker lite på hur det skulle vara att ha foderförsäljning mot fånghästar och inackordering av fånghästar.

Vaknade 04:15 i morse att varulven pep. Sa åt honom att gå och lägga sig men då började även fåntratt och katterna tassa runt. Typiskt när jag var ledig, eller var jag det? Nej, som tur var ringde mina larm 04:45 för det var fredag och jag skulle jobba idag! :o

Den pipande varulven var törstig, så efter jag fyllt på vatten belönade han mig med en vattenspya i hallen och en i köket. :meh: Nu sen kvällspromenad och förhoppningsvis får jag sova lite längre i morgon. Ska ta mitt knark innan jag ska sova och hoppas foten gör mindre ont i morgon när jag ska till stallet och dra 175 l vatten till hagen. Backar ut med vagn och dunkar, sen har jag en flock hästar som är på mig som flugor så fort jag kommer in i hagen. Törstiga? Nej, det ska pussas, umgås och kanske har jag något gott med mig? Riva ner kryckan, slicka på matte och det kliar kanske lite "här? 😘

Håller med. Jag håller precis på att lära mig mer om prostitution i Stockholm på slutet av 1800-talet. Inte till en bok (fast man vet ju aldrig... ;) ) utan för att försöka förstå vad som hände en person som har dykt upp i släktforskningen.

Åh det låter intressant att få gräva djupare i. Var verkligen en fruktansvärd period med reglementeringen och att de togs ifrån prästbetyget när de blev inskrivna på byrån :( I och med att de fråntas betyget var de ju i princip chanslösa att få ett arbete vilket var ett krav för att bli utskrivna från byrån om de källor jagl äst stämmer. Moment 22.

Morgonfixat åt ponnyerna. Otroligt vacker soluppgång i dag! :love:

Nu är det dags för frukost, sedan ska mannen och jag i väg för storhandling. Hoppas hinna innan det blir allt för mycket folk på affären.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 067
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 014
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 567
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
635
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter