Vad gör vi? Del CCVIII

Plockar och städar hemma. Plockat undan ren disk, diskat, vattnat ampelliljorna och plockat bort några vissna blad, rensat kattlådorna. Ska dammsuga och torka golvet, men först klippa klorna på katten.

Satte i linserna och direkt åkte ena upp rakt under ögonlocket, oskönt. Fick ta en ny lins och försöka få ut första- tänk det där räddningsschipset i dippen 🤣- lyckades få ur direkt. Det första I bitar och även den andra. Krävdes alltså en tredje lins. Det är ju inte billigt med endagslinser men för det mesta funkar det toppen och jag är så nöjd 🙌👌.

Haha jag är tvärsom. Tittar inte åt dem. Det är grekiska för mig och räknar med att de skriker till om det är fel. Förra läkaren på hälsokontroller via jobbet sa till typ alla att de hade högt kolesterol till mig sa han istället att typ allt hade med allergi att göra.
Jag hade förhöjt värde på bl.a. trombocyter i typ 8 år (har fortfarande) innan nån läkare reagerade och remitterade mig till vidare utredning. Som tur var hittade de inget elakt men det hade kunnat vara någon känd blodsjukdom eller cancer. Fast då hade jag väl dött inom de 8 åren.
Diagnosen blev typ blodsjukdom, ospecificerad.

Det gör jag också... men det är mina glas som skallrar (och katten är ute).

Gud vad glad jag är att jag inte bor i lägenhet!

När jag bodde i min första lägenhet var det en i huset i närheten (huset jag bodde i går längs långsidan av en parkering, det huset står längs ena kortsidan av parkeringen. Så husen ligger relativt nära varandra, men absolut inte intill varandra.), som spelade så högt och med rejäl bas att mina rutor skallrade. Han gillade att ha fest.

Föräldrarna har matat sina vuxna barn.
Nu skidor, trav och viktig hockey.
IMG_2624.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 583
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 281
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 161
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Selenbrist