Vad gör vi? Del CCVIII

Sambon är och hälsar på en kompis idag. Jag och katten har alltså en girlsnight planerad :laugh: . Jag har hämtat ut ett paket från Apotea och ätit en macka. Nu är det dags för lite bubbel - rosé är först ut! (Eh, jag ska alltså inte dricka flera "vanliga" flaskor solo, bäst att förtydliga, jag har små 200ml-flaskor.)

Är det Gabapentin? Min får det och har troligen diskbråck mellan korsrygg och ländrygg.
Och hon har känslig mage också så vi medicinerar mot det med.

Ja, precis! Vi ska utvärdera med gastromottagningen sedan vad som blir bäst i längden. Dels måste vi ju se om det går över eller om han behöver en mer långsiktig lösning, men sen kommer de ju också få bättre koll på hans mage och vad som fungerar för den :heart

När jag bodde i min första lägenhet var det en i huset i närheten (huset jag bodde i går längs långsidan av en parkering, det huset står längs ena kortsidan av parkeringen. Så husen ligger relativt nära varandra, men absolut inte intill varandra.), som spelade så högt och med rejäl bas att mina rutor skallrade. Han gillade att ha fest.
Jag har ett uteställe - restaurang, dans och disco - en halvmil bort. Jag hör dem testa ljudet emellanåt. Brukar kolla vilken artist som ska spela.

Inomhus hör jag inte så mycket, lite bakgrundsmuller bara. Stör inte. Tänker att en massa människor ska ha en kul kväll.

Ja, precis! Vi ska utvärdera med gastromottagningen sedan vad som blir bäst i längden. Dels måste vi ju se om det går över eller om han behöver en mer långsiktig lösning, men sen kommer de ju också få bättre koll på hans mage och vad som fungerar för den :heart
Min har gått på gabapentin sen typ 2020-2021. Och så har hon andapsin på morgonen och losec på kvällen vid behov.
Äter Fortiflora i sin mat varje dag.

Mitt gilla är å bubbel med vän! 😄

Jag har alltid varit lillgammal och tycker att det är ganska skönt att bli äldre på många sätt. Jag identifierade mig med 30 långt innan jag blev det och nu med 40 även om det är några år kvar. Men visst är det lite ovant att utseendet förändras. Jag har inte haft linser på många år utan glasögon med ganska kraftiga svarta bågar. Så köpte jag nya linser nu igen och första Teams-mötet på jobbet så kunde jag inte sluta stirra på min bild för.. vad är det för ringar under ögonen?! 😂 Hur länge har dom varit där under? Jisses..

Jag skyller på ungarna. Min man har gått från några grå strån till att bli silverräv på 3 år 😄

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 583
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 317
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 161
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
842
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka