Vad gör vi? Del CCVIII

Alltså vinterpäls...
Alf på Wången påstod att välskötta hästar (i hans fall nordisar i Krokom) börjar fälla på trettondagen.
Och trettondagen är inte vår. Det är vinter. Så det så.
I Skåne börjar våren tidigt... ;) Jag saknar den skånska våren. Man städar undan julen för att kunna ta del av vårtecknen som börjar krypa fram allt eftersom. Det är vackert-mitt i allt kommer snö och is, men under finns våren och stretar på så när snö och isdagen är över kommer det fram igen.

Här är det vinter fram till maj någon gång då sommaren knackar på och vill släppas in och så förekommer några dagar av tjafs mellan vinter och sommar innan vinter ger med sig och släpper in sommar. :meh: Känns det som, helt ärligt!:down:

1997 när jag var ute och körde en vanlig runda med mitt russ, rusade en av grannarna ut med det här lilla häftet! Det hade legat längs underst i en vedbod i massor med år. Men dom tyckte att den gjorde sig bättre hemma hos mig.
😍

Bifogade filer

• IMG_5372.webp
    IMG_5372.webp
    112,7 KB · Visningar: 34

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 583
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 325
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 161
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
842
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix