Vad gör vi? Del CCVIII

Njuter av en av mina favoritstunder på hela veckan, nämligen den där jag sitter kvar vid matbordet med benen upplagda på närmaste stol och avslutar mitt vinglas med jazzmusik i högtalarna medan maken röjer i köket. Ikväll drog vi ihop en sjujäkla middag tillsammans, i form av hjortfilé (skotsk såklart) med Hasselbackspotatis, enbärssås, äppelgelé och spenatsallad. Så. Oerhört. Gott. Har nästan aldrig gjort Hasselbackspotatis förut men kommer garanterat att göra det oftare framöver! 🤤

Bifogade filer

• 20250118_205338.webp
    20250118_205338.webp
    92,3 KB · Visningar: 34
Sett sista (tillgängliga) avsnittet av min serie, så känns lite tomt. Just sett om hela från start, mycket man glömmer genom åren. Hoppas att sista säsongen släpps snart.

I höstas tog vi in krukorna från framsidan och ställde i garaget. Det är uppvärmt och nu har blommorna tydligen fått för sig att det är vår 😄 Funderar på om man ska klippa bort det vissna och börja vattna, eller är det bättre att låta dem vara så länge?

Bifogade filer

• 20250118_125159.webp
    20250118_125159.webp
    162 KB · Visningar: 20
Aww, såg sweet tooth till slutet. Den blev lite bättre efter en sänka i säsong 2. Bitterljuvt slut som sig bör.

Jag måste verkligen gå och duscha innan det blir för sent, men jag har en katt i knät.

Kära Bullen, vad ska jag göra?

I höstas tog vi in krukorna från framsidan och ställde i garaget. Det är uppvärmt och nu har blommorna tydligen fått för sig att det är vår 😄 Funderar på om man ska klippa bort det vissna och börja vattna, eller är det bättre att låta dem vara så länge?
Ouch! Det är tidigt! Har ni något uterum eller liknande att ställa in dem i så skulle jag börja uppmuntra dem, annars vet jag inte riktigt. 😅

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 583
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 332
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 161
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
842
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix