Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av en av mina favoritstunder på hela veckan, nämligen den där jag sitter kvar vid matbordet med benen upplagda på närmaste stol och avslutar mitt vinglas med jazzmusik i högtalarna medan maken röjer i köket. Ikväll drog vi ihop en sjujäkla middag tillsammans, i form av hjortfilé (skotsk såklart) med Hasselbackspotatis, enbärssås, äppelgelé och spenatsallad. Så. Oerhört. Gott. Har nästan aldrig gjort Hasselbackspotatis förut men kommer garanterat att göra det oftare framöver! 🤤

Bifogade filer

• 20250118_205338.webp
    20250118_205338.webp
    92,3 KB · Visningar: 71
Sett sista (tillgängliga) avsnittet av min serie, så känns lite tomt. Just sett om hela från start, mycket man glömmer genom åren. Hoppas att sista säsongen släpps snart.

I höstas tog vi in krukorna från framsidan och ställde i garaget. Det är uppvärmt och nu har blommorna tydligen fått för sig att det är vår 😄 Funderar på om man ska klippa bort det vissna och börja vattna, eller är det bättre att låta dem vara så länge?

Bifogade filer

• 20250118_125159.webp
    20250118_125159.webp
    162 KB · Visningar: 59
I höstas tog vi in krukorna från framsidan och ställde i garaget. Det är uppvärmt och nu har blommorna tydligen fått för sig att det är vår 😄 Funderar på om man ska klippa bort det vissna och börja vattna, eller är det bättre att låta dem vara så länge?
Ouch! Det är tidigt! Har ni något uterum eller liknande att ställa in dem i så skulle jag börja uppmuntra dem, annars vet jag inte riktigt. 😅

Imorgon måste jag åka iväg till återvinningen. Just nu är halva hallen fylld med förpackningar och burkar.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har varit vaken sen halv fyra bc liten Marodör är mitt uppe i en sömnregression och den här mamman är tröttare än trött.

Men, tvättstugan sen och senare på dagen kommer svärföräldrarna en sväng

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 067
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 015
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 637
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
635
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka