Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planen var städning och preppning i trädgårdslandet, men det blåser som attan ute. Blir en aning osugen, hoppas det mojnar lite - alt att motivationen ökar under dagen. 😅

Fryser lite. Ska dra några filtar över mig.
Kollat på ikeas hemsida, funderar på att köpa två skåp med skjutdörrar ur Ivar-serien och ställa dem på varandra bakom köksbordet. Då blir skjutdörrar bra.
Hmm … 🤔

Inget underställ, inga broddar! Den känslan!
5.5 km på lätta ben.
I eftermiddag ska vi fira mitt gudbarn som har fyllt fyra.
Innan dess blir det mammas kycklingköttbullar och pappas aioli.
IMG_2630.webp

Även här går tvättmaskinen varm, samtidigt som undertecknad bearbetar en matkoma orsakad av pannkaksbrunch :d Ska smälta maten en stund till innan det är dags att ta itu med dagens göromål: vika tvätt, dammsuga, torka ur kylskåpet och slappa framför världscupshoppningen. Jag vet ju vilken del jag ser mest fram emot... ;)

Här tvättas det också, jag är dock inte inblandad i det :D

Vi har börjat fundera på hur vi ska göra om sovrummet, samt göra om vårt "extrarum" till barnrum. Det är inget vi kommer att göra nu, men det är ju aldrig fel att börja skissa och planera (jag gillar sånt)

Vi har nu mätt en hel del i sovrummet, och inser att gamla hus inte är byggda för moderna möbler :cautious: Nästan alla mått är ett fåtal cm "fel".

Här har vi spenderat ett par timmar utomhus i strålande solsken, röjt undan i trädgårdslandet och påbörjat förberedelse inför odling senare i vår. Skönt!
Riktig vårkänsla ute idag och det behövdes verkligen! Nu säger de ju att det ska komma snö till veckan, men den här eftermiddagen gav ändå hopp om att våren är på väg. 🙌🏻

Försöker peppa mig själv att åka iväg och slänga kartonger, burkar, plastförpackningar på åv. Just nu längtar jag efter en bil som jag bara kan lassa in allt i och åka. Iofs så skulle bilen stå längre bort än jag har till bussen. Men kunde slänga in allt istället för att vika och platta och stuva ner allt i kassen.

Sedan sälla mig till skaran tvättande bukefalister.

Här har vi spenderat ett par timmar utomhus i strålande solsken, röjt undan i trädgårdslandet och påbörjat förberedelse inför odling senare i vår. Skönt!
Riktig vårkänsla ute idag och det behövdes verkligen! Nu säger de ju att det ska komma snö till veckan, men den här eftermiddagen gav ändå hopp om att våren är på väg. 🙌🏻
Skicka det hit tack och massa kyla med ;P

Försöker peppa mig själv att åka iväg och slänga kartonger, burkar, plastförpackningar på åv. Just nu längtar jag efter en bil som jag bara kan lassa in allt i och åka. Iofs så skulle bilen stå längre bort än jag har till bussen. Men kunde slänga in allt istället för att vika och platta och stuva ner allt i kassen.

Sedan sälla mig till skaran tvättande bukefalister.
Förr när jag bodde vid Rådhuset brukade jag hyra bil en gång/månad och storhandla samt köra bort skräp. Det jag sparade på att storhandla var mer än vad bilhyran kostade om jag jämförde med att handla på ICA Kungsholmen, som är svindyra iofs. Jag köpte bl a kattmat och sand för en månad åt gången och övriga stapelvaror. :up:

Inspirerad av fodelsedagstraden sa har jag borjat fundera pa mitt egna firande - jag fyller 35 iar, och min fodelsedag ar pa en fredag, sa det kanns som att jag "bor" ha ett firande. Skulle jattegarna vilja ga till ABBA Voyage och dansa loss, men vet inte riktigt vem/vilka jag kan ga med - narmare vanner har antingen redan gatt eller sa kommer de vara ganska jattegravida da, sa det kanns lite traktigt tyvarr

Förr när jag bodde vid Rådhuset brukade jag hyra bil en gång/månad och storhandla samt köra bort skräp. Det jag sparade på att storhandla var mer än vad bilhyran kostade om jag jämförde med att handla på ICA Kungsholmen, som är svindyra iofs. Jag köpte bl a kattmat och sand för en månad åt gången och övriga stapelvaror. :up:

Kattmat och sand köper jag från bitiba så PostNord släpar allting uppför mina trappor till ytterdörren! Tack och lov skulle jag nog säga. När jag bodde i Bollnäs gjorde jag samma sak, åkte och storhandlade och tog en taxi hem. Här har jag ju hemköp, willys, lid och ica inom en kort bussresas avstånd (ica gångavstånd). Jag har bara låtit berget med åv grejor växa sig högre och högre istället för att ta med mig det när jag ändå skulle till tunnelbanan.

Dessutom stannar bussen ca 75 m från min dörr. Så när jag väl slutat gnälla och faktiskt gör så går det relativt snabbt och smärtfritt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 067
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 016
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 638
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
635
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka