Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning I decembernumret av brittiska tidningen Horse&Rider finns en jättebra artikel om Spanska Ridskolan, för den som är intresserad! Dom...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Spider84
·
V
Ridning Hejsan! Jag var för några år sedan inne på akademisk ridkonst, för jag tyckte den verkade mycket klokare och sundare än den "vanliga"...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: emindy
·
C
Ridning Jag har nu, äntligen äntligen äntligen :bump: köpt mig en damsadel den är jättevacker, troligtvis väldigt gammal men i fint skick...
Svar
15
· Visningar
1 387
Senast: Spider84
·
C
Ridning Att göra en flamsig skriktråd på Barock? Jag är trött, jag är utarbetd, jag är slut som människa. Då ringer Organisatören och...
Svar
16
· Visningar
1 730
Senast: jjeg
·
C
Ridning Och trött på att det finns 683 olika teorier för uppbyggnad av häst. Jag vill ha en klar linje, och ja jag vet, jag måste ju vara den...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 846
Senast: cristobal
·
R
Ridning Jag har i det senaste mött detta uttryck vid ett flertal tillfällen. Är det ett stort problem bland ryttare som vill samla sina hästar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 385
Senast: Malinigbg
·
Ridning Rider ni lätt eller inte. Varför och varför inte? Jag har fått anledning att tro att AR ryttar inte gör det, är det så? /T
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 115
Senast: Johannnaa
·
Ridning Fick hem den länge efterlängtade kapsonen förra veckan. Det första som slog mig var den tråkiga finishen med tanke på priset. Tre...
Svar
15
· Visningar
1 511
Senast: Corminta
·
Ridning Vi fortsätter med handdiskussion, men nu med fokus på likheter och skillnader mellan den tyska och franska skolan, vilka jag upplever...
2
Svar
36
· Visningar
3 121
Senast: Lusidor
·
A
Ridning Jag undrar om det finns uppfödare av kallblodstravare som inriktar sig särskilt på barockridning. Jag antar att de flesta inriktar sig...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 999
·
P
Ridning Jag undrar hur detta uppnås vid longering. Är det något hästen själv hittar samtidigt som den hittar sin balans eller finns det sätt för...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 166
·
  • Låst
Ridning Någon som vet vart man hittar såna? Vi är ett par tjejer som vill börja ta ut en tränare i ak. ridkonst och har väl en kille som vi ska...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: IngelaH
·
Ridning Detta uttryck har vi väl alla hört flera gånger, men aldrig riktigt fått en förklaring på..? I senaste numret av tyska tidningen Cavallo...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 217
Senast: pannkakssmet
·
J
Ridning Det här är kanske inte har med barockridning att göra, men eftersom jag rider klassik ridning, vill jag gärna ha svaren på "Klassisk...
Svar
11
· Visningar
1 417
Senast: flashlight
·
Ridning jag satt och pratade med min vän om AR (som vi båda rider). vi har en i vårt stall som påstår att hon rider Ar, men vi börjar tvivla på...
2
Svar
25
· Visningar
2 179
Senast: cristobal
·
P
  • Låst
Ridning hej, Ja tänker nu ställa en ointelligent fråga. Vad är barock ridnig? vad går det ut på? Har aldrig kommit underfund med det.. :D
Svar
3
· Visningar
824
Senast: _Blippan66_
·
L
Ridning Jag tycker det är lite intressant att man inom den här sektionen är så tveksam till hjälpmedel vid inridning och utbildning av hästar...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 739
Senast: bigganl
·
F
Ridning Synpunkter och funderingar tas tacksamt emot! Jag har sen en tid tillbaka (ca 6 mån med uppehåll för bete) jobbat min häst på lina...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: bigganl
·
M
Ridning Hej hej!!! Är det nån som har erfarenhet av Bent sadeln Eponan? Funderar på å köpa en, men vill höra lite om vad andra tycker...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: ardnasgrebsrof
·
C
Ridning Finns det någon mer än jag i sydliga delen av landet som är intresserad och ska fokusera mer åt damsadelridning från nu? Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
3 141
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?