Damsadelfrälsta?

Sv: Damsadelfrälsta?

Södra Tyskland;) är det tillräckligt långt söderut:angel:

Jag har ju ridit en uppvisningar i damsadel och jag är sugen på att börja igen.

Har spanat lite efter sadlar men har inte köpt något ännu.
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Hörru, du har ju bästa platsen så nära Deuber o allt, snälla du, i April kan vi väl träffas där? jag stannar i 4 dagar då :bump:
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Är också nyfiken på vad det blir för pris. Har ju en Deuber westernsadel nere i källaren nu som jag är mycket nöjd med. Tyvärr passar den inte hästen längre.
 
Sv: Damsadelfrälsta?

CarolaLind skrev:
Du får sätta fast en damsadel på en balansboll och träna framför tv:n varje kväll.

*Ser synen framför mig*

:angel: :D

:D

Min första tanke när jag läste det där var "jättebra, då kan jag köpa gångstavar att skjuta på med, och så kan jag rulla till stallet!"


...men hur skulle sadeln då sitta kvar...? :o ;)
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Ja ja da bor man i fel land igen... Jag borjade rida i damsaddel for 10 ar sedan - i Osterrike sa klart.:D
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Cinemon skrev:
Ja ja da bor man i fel land igen... Jag borjade rida i damsaddel for 10 ar sedan - i Osterrike sa klart.:D

Ännu en sak vi har gemensamt ;) Jag började ju också i Österrike.....:D
 
Sv: Damsadelfrälsta?

En fin liten bild :)

RIMG0046.jpg


EN av alla som red på Camagri red i damsadel och visade sin hingst :)
 
Sv: Damsadelfrälsta?

CarolaLind skrev:
Ännu en sak vi har gemensamt ;) Jag började ju också i Österrike.....:D
Nastan lite skrammande detta har...
Kanner du Desmon O'Brian eller Bettina Zwerger?
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Cinemon skrev:
Nastan lite skrammande detta har...
Kanner du Desmon O'Brian eller Bettina Zwerger?

:rofl:

Kära Cinemon, Desmond är en mkt god vän till mig tillika min tränare ;)
 
Sv: Damsadelfrälsta?

CarolaLind skrev:
:rofl:

Kära Cinemon, Desmond är en mkt god vän till mig tillika min tränare ;)
Ja vad sager man... Jag red nagra kurser hos honom :bow: nar jag bodde hemma.
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Visste inte ens om att det finns tränare för damsadelridning i Sverige!! Eller att sadlarna cirkulerar!! Vet att hööks hade för flera år sedan men annars har jag typ bara sett Flyinge för någon uppvisning osv.
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Hej, lite ny här.. Vet någon om de fins möjlighet å träna damsadel nånstans runt uppsala/sthlm? eller nån stans i sverige als för den delen? Jag har både häst och sadel och har ridit endel i den men det var ett tag sen nu, skulle nog behöva lite hjälp för å komma mera frammåt :)
 
Sv: Damsadelfrälsta?

kl....

Igår såg jag ett engelskt tv-program om damsadlar och ridning. Tjusigt värre! Den manlige reportern fick prova på, och han lyckades både trava, galoppa och hoppa minsann!
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Whirlie
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 659
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp