Sadelmakare

Har en sadelmakare varit ute i stallet och försökt stoppa om på plats? Ibland kan det göra jättestor skillnad när de får se hästen och kan justera lite allt eftersom.
Japp alla har försökt stoppa efter hästen på plats, antingen hemma eller att vi mötts vid ett ridhus. Tyvärr så har det varit problem när vi mötts borta att hästen inte visar ärligt vad han tycker utan allt har känts jätte bra men sedan när vi kommer hem efter några dagar så säger hästen stopp. Det kan ju oxå vara så att den tryckt lite någonstans och när ändringen gjorts så slipper han ju trycket på "gamla" stället och är därför nöjd men blir sur när det börjar bli tryck på nytt ställe sas.
 
Japp alla har försökt stoppa efter hästen på plats, antingen hemma eller att vi mötts vid ett ridhus. Tyvärr så har det varit problem när vi mötts borta att hästen inte visar ärligt vad han tycker utan allt har känts jätte bra men sedan när vi kommer hem efter några dagar så säger hästen stopp. Det kan ju oxå vara så att den tryckt lite någonstans och när ändringen gjorts så slipper han ju trycket på "gamla" stället och är därför nöjd men blir sur när det börjar bli tryck på nytt ställe sas.
Sååå stor igenkänning på detta - jag har aldrig vågat ropa hej förrän efter fjärde ridpasset i en korrigerad sadel! :D
 
Jag kontaktade en sadelmakare jag känner som är lärare på sadelmakeriskolan och har stöttat mig tidigare och tipset jag fick från hen var att försöka hitta någon med tryckmätare så vi kan se exakt vad som händer i ridningen sas. Någon som vet någon som använder en sådan apparat? Ska alltså inte vara dynan med lera utan just den elektroniska padden.
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 607
Senast: caballus
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 169
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 115
Senast: vtok
·
Utrustning Jag har en nyinköpt begagnad dressyrsadel, som är rätt i bomvidd och ligger "i balans" på ryggen på hästen. Jag ska också tillägga att...
Svar
7
· Visningar
1 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp