Hej -- igen....
Det har nu gått ngr dagar sen jag träffade läkaren på vc igen. En uppföljning av det vi diskuterade på telefon för ett nytt försök att kunna få iväg en remiss (samt medicineringen -- där jag nu fått hjälp att sluta o redan känner stor förbättring ang besvären med biverkningarna -- men ska inte testa ngn annan medicin nu för att en ev medicinering inte ska påverka en ev utredning).
Det var -- från min sida sett iaf -- ett bra möte. Som väntat hade jag svårt för hela situationen -- vilket inte lär ha gjort det lätt för läkaren heller
-- men läkaren var helt fantastisk på att lotsa mig igenom. Men det är så mkt jag skulle vilja ha sagt utan o kunna förmå mig till det -- jag vet att en tid bara är 30 min det finns ingen tid för svammel -- o framförallt känner jag mig så Ofantligt ledsen nu efteråt.
Jag vet att poängen o förhoppningen med dethär samtalet var att mha olika tester ta reda på mer konkret vad mina problem är så att psykiatrin accepterar remissen -- that´s it -- det var inget psykologbesök -- men jag känner mig så otroligt otroligt Ensam nu. I bästa fall får jag en kallelse till psyk med tiden -- annars... jag vet inte? (antagligen måste jag börja om på en annan vc där dom har kontakter med andra yrkesgrupper som kan göra en grundligare primärvårdsutredning.. den kompetensen finns inte på nuvarande vc.... men just nu känns det som ett helt omöjligt alt)
Jag är så Väldigt tacksam för att läkaren gav mig den här chansen -- men jag mår så djävla dåligt nu. Alltså nattsvart dåligt. Jag bara gråter. Det var sån lättnad att få tid till läkaren igen.. att veta att det fanns ngn jag kunde prata med mitt mående om... men nu är den kontakten bruten (o det är inte det att jag inte förstår varför -- det gör jag.. vad som går att göra är nu gjort).
Jag har fortfarande mina Oxascand att ta vid behov (just nu full dos). Tiden går.... förhoppningsvis blir det bättre ju mer det här får lägga sig. Jag vet att även tiden på året i sig kan påverka mina depressioner. Det kan väl bara bli bättre... Med tur får jag också vidare kallelse -- bollen är i rullning igen.
Men hur hanterar man ångesten här o nu när den är som mest påtaglig? Jag har verkligen ingenstans att vända mig. Ingen att prata med. Jag har folk runtomkring mig men känner mig ensammast i hela världen (o föraktar mig själv för det...)
Jag förstår oxå att ingen här kan göra ngt... Det är inte det.. Det känns bara så skönt att få ventilera nånstans.
Hur gör man när ångesten tar grepp om hela ens väsen? När rullgardinen dras ner? Fastän man vet att ingenting egentligen ens har hänt.