Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Boklista under FAQ\'n? Kan vi inte göra en sån igen? Letar böcker nu och givetvis glömmer man alltid bort hälften av de böcker som man...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 311
Senast: Novelette
·
Ridning det finns en häst i mitt stall som tränas enligt AR, hon går bra, men det är bara det att hon gapar så fort hon får minsta förhållning i...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: suberdoo
·
Ridning Tror den här frågan platsar bäst här: Jag är på jakt efter någon bra och instruktiv bok om hur man arbetar på långa tyglar/long reins...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: Targa
·
Ridning Denna veckas två dressyrpass med lillgrabben har gått så jäkla bra! Vi arbetar ju från marken & han har varit överdrivet ambistös! Så...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: psychogrrl
·
Ridning Jag har förstått att det finns flera olika metoder för att träna sluta vid handen. Hur gör just DU? Jag arbetar hästen vid handen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 561
Senast: Rikkan
·
Ridning Har ett litet dilemma. Har just gått över till att rida på jaktkandar och jag började med att rida utan kedjan (första gången) för att...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: Rikkan
·
L
Ridning Jag har fått för mig att man sitter väldigt bra i "barocksadlar". Jag har en islandshäst som jag vill rida töllt på funkar det i en...
Svar
17
· Visningar
1 549
Senast: OlleAtlas
·
J
Ridning Är det ett vedertaget begrepp? Tydligen en korsning mellan frieser och pinto. Fundersam eftersom jag sett begreppet barockfrieser i...
2
Svar
34
· Visningar
13 019
Senast: Sammet
·
R
  • Låst
Ridning Som rubriken lyder, vad är barockridning? Är det dressyr?
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Mierna
·
Ridning Till våren ska jag skriva mitt examensarbete inom fysioterapi (sjukgymnastik) och jag vill på något sätt knyta det till kroppsmedvetande...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: psychogrrl
·
Ridning Jag vill bara ställa en enkel fråga. Hur många av er som rider AR rider/red större delen av arbetspasset på volt? Rider själv AR...
2
Svar
26
· Visningar
3 168
Senast: Totola
·
P
Ridning Jag behöver veta, går courbetten upp ur en samlad piaff också, så som levade gör? om inte, var i ligger startpunkten för courbetten...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: PAC
·
J
Ridning Finns det 'vanliga' dressyrsadlar där man hamnar mer i hängsits (alltså på mellersta sittbenen á la AR), eller måste man gå till...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 048
Senast: Polly_Mulle
·
Ridning Har ni också märkt det symptomet? När ingen ser på, då går det kalas. När kameran är med i manegen, då uppnår man på sin höjd halvkassa...
2
Svar
34
· Visningar
3 037
Senast: Emmah.S
·
Ridning Mitt fullblod har bara blivit bättre och bättre i allt markarbete vi gör. Men nu har problemet kommit. Hon har blivit så fruktansvärt...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: flashlight
·
E
  • Låst
Ridning Jag vill gärna prova på den här formen av ridning men var hittar man (bra!) tränare???
Svar
1
· Visningar
799
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Vet inte om detta är fel eller rätt ställe att lägga tråden på men iaf. Jag ska träna för 2 akademiska tränare denna månaden. Den ena...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 514
Senast: Spider84
·
Ridning Ut med kameran nu och visa vad ni går för! hittade ingen bildtråd på den här sidan. Vill se hur fina ni är här, så ut med bilderna nu
32 33 34
Svar
676
· Visningar
92 339
Senast: tesora
·
Ridning En styck kallblodstravare, en tjock ryttare som knappt kan skilja på vad som är fram & bak på en häst :p Vi red ut i skogen idag...
Svar
13
· Visningar
1 590
Senast: Corminta
·
Ridning Jag vill kunna rida min häst samlad på lång tygel... Har känt så länge men kommer ingen vart. :crazy: (tror det började när jag läste...
2
Svar
21
· Visningar
3 989
Senast: momeli86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar