Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Det skulle vara roligt att se hur er träningsvecka ser ut! Vad ni har för mål, både närmare mål och framtida mål. Tycker att...
2
Svar
26
· Visningar
1 929
Senast: kirin
·
E
Ridning för hand? Alltså när jag ska börja träna min spända dam från marken, hur gör ni? Alla tips tages emot även tips på bra böcker (på...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: Rikkan
·
Ridning med ett nytt "filmhotell" som verkar funka bättre än det andra så moderatorn kan ju låsa eller ta bort den andra tråden. Första...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 162
Senast: Susan
·
Ridning En häst som är riden mest i "vanlig dressyr", måste den typ omskolas för att gå "över" till barock. eller måste den ha vanlig dressyr i...
2
Svar
20
· Visningar
1 974
Senast: _Netty
·
Ridning Hejsan vi har ett föl nu som vi ska göra till barockhäst, hon är 6månader. När och hur tycker ni som är duktiga att man ska börja...
Svar
5
· Visningar
818
S
  • Låst
Ridning Jag sitter på nätet nu och letar efter en sida som jag bara råkade hitta förut, för 1,5 månader sen. Det är några som håller kurser i AR...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Någon som vet var jag kan få tag på de la Guérnieres ridlära? (Felstavat) Innan fanns det en litteraturlista på detta forum, och där var...
2
Svar
20
· Visningar
2 426
Senast: ecila
·
J
  • Låst
Ridning Ni kanske tycker att jag är du i huvudet, men vad är egentligen barockridning?
Svar
6
· Visningar
4 256
Senast: Mierna
·
I
Ridning Jag har min häst på en ridklubb vilket gör att jag ibland diskuterar intressanta saker med hopp- och dressyrfolk. Mest hoppfolk...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 519
Senast: __Stilett__
·
T
Ridning Vilken skulle ni beskriva som den viktigaste anledningen till att rida hästen böjd? Enkel fråga men med oändligt många olika svar
2
Svar
29
· Visningar
2 981
Senast: flashlight
·
Ridning Är "cavesson" detsamma som kapson? Sitter med "Maneige royal" som äntligen kommit med posten..:) rätt roligt med uppsatsskrivandet för...
Svar
9
· Visningar
1 384
Senast: angloluso
·
Ridning Igår hade vi besök av en dam som höll på med Alexander tekniken av ryttare. Vi fick sitta upp på en trähäst med sadel, och där tittade...
2
Svar
22
· Visningar
2 560
Senast: CillaW
·
N
Ridning Enligt den vanliga "dressyrens" (TR) principer är det felaktig med en fyrtaktig galopp. När jag samlar kallblodet i galoppen och han...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 583
Senast: axel
·
  • Låst
Ridning Jag vet faktiskt inte vart denna tråd hör hemma så rätta mig gärna. Jag undrar om någon här har vet något bra träningsläger inom...
Svar
1
· Visningar
910
·
S
Ridning Hej! Behöver hjälp med att reda ut följande; Min häst har lite svårare för att göra höger-öppna och vänster-sluta, dvs, jag har fått för...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 507
Senast: Susan
·
W
Ridning Orginaltitel är "Aphorismen und paradoxe über das reiten".... Någon annan som har denna väldigt upplysande bok :love: alternativt har...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: wimble
·
Ridning Vilka hjälper och i vilken ordningsföljd ger man dom när man vill göra sluta från handen? Har även samma fråga vid uppsutten träning? :)
Svar
3
· Visningar
1 034
Ridning Somlíga dagar, när jag kliver av min häst med ett extra stort leende:D ... Ja, som idag då :love: . En dag, då framdelsvändningar...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 205
·
Ridning Nu gör jag ett nytt försök. (3:e) med att fråga om någon vet vart man kan köpa snygga portugisiska/spanska träns med lite dekorationer...
Svar
4
· Visningar
3 119
·
  • Låst
Ridning Första gången jag lägger ut en film så vi få se om det lyckas, men har filmat lite snuttar från Tv´n så det är inte jättebra kvalite...
2
Svar
37
· Visningar
2 940
Senast: Jegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?