Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning var inne på en barockhemsida och läste lite och då skrevs det ut flera gånger att hästen hade "en fint svingande rygg" Vad är det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: Susan
·
Ridning Ofta kommer det personer till mig & frågar vad barockridning är eller vad AR är... Dessa personer kan alltså inget om denna ridstil &...
Svar
18
· Visningar
1 598
Senast: bigganl
·
Ridning Hittade jag på denna hemsida :) Ni kanske redan har sett dem men jag tyckte att det var kul att få se bilderna :bump...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 367
Senast: super_malle
·
J
Ridning Jag har nyss börjat intressera mig för akademisk ridkonst. Undrar om någon har tips på tränare inom denna ridgren: PM:a mig snälla
Svar
1
· Visningar
694
Senast: IngelaH
·
K
  • Låst
Ridning :bump: Hej jag är en tjej i sthlm som är supernyfiken på barockridning! Avslutar snart mitt hästinköp, en 1 årig tinkervalack, det...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Amentis
·
T
Ridning okej, jag har letat bland gamla trådar, men inte hittat något ordentligt svar på hur...ni får väl skrika om ni vet att det finns hur...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Spider84
·
B
Ridning Hej hej undrar om ngn kan hjälpa mig med några ord som jag ej kunnat hitta ngnstans. Flyttar till spanien i ett halvår men kan inte...
Svar
7
· Visningar
2 734
Senast: mumrikan
·
T
  • Låst
Ridning Vad är Barockridning för något ? :D
Svar
1
· Visningar
719
Senast: pinky
·
S
Ridning Är det någon som har koll på de klassiska måtten för en inomhus ridbana? Har för mig att det är 18*23m, men jag kanske är helt ute...
2
Svar
28
· Visningar
4 991
Senast: Spider84
·
Ridning .. Och vad tycker ni är positivt/negativt med respektive sadel?
2
Svar
35
· Visningar
3 403
Senast: vanimelde
·
Ridning Nu har jag lagt westernridningen åt sidan ett tag och vigt mitt liv år den Akademiska Ridkonsten som jag sysslat med i två år, men...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: Orzon
·
Ridning Vad använder ni er av och varför? Som jag upplevt det är ledande tygeltag bannlyst inom AR och trängande tygeltag bannlyst inom...
Svar
19
· Visningar
2 444
Senast: bigganl
·
S
Ridning Jag har börjat med AR rätt nyligen, har bara hållt på i ca åtta veckor och har tagit 4 lektioner. Tränaren jag rider för har inte så...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 705
Senast: Gullan86
·
M
  • Låst
Ridning vad är barockridning? Har aldrig förstå vad det är, och det verkar ganska intressant. Är det bra mot något speciellt eller vad är...
Svar
1
· Visningar
716
·
M
Ridning Kan man göra den påp en o uppvärmd häst??? fick i uppgift av min tränar eatt göra den i början av varje ridpass. Men glömmde å fråga...
2
Svar
31
· Visningar
2 983
Senast: Missy och Vera
·
Ridning Nu kommer en sån där dum fråga... När jag bärja träna akademiskt använde jag kapson, jag lånade min kompis kapson som hade häst i...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: psychogrrl
·
  • Låst
Ridning http://hauteecole.ru/en/horse_revolution.php?sid=57&id=195
Svar
5
· Visningar
1 263
·
Ridning Ni som är längre komna än jag och som jobbar med halva steg och tramp, hur jobbar ni med hjälperna, dvs tänker med kroppen ? Knipa i...
2
Svar
27
· Visningar
2 686
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: emindy
·
E
Ridning Jag menar, kommer den att kunna utföra de olika skolorna osv, är det en hållbar häst? Har det ngn betydelse om den är 1cm högre i ändan...
2
Svar
21
· Visningar
3 702
Senast: Equine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar