Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Ridning Är det nån här som rider enligt "AR" och samtidigt tävlar dressyr? Hur går det för er? Vad rider ni för klasser? Skriv gärna lite om era...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 748
Senast: psychogrrl
·
A
Ridning Hur ska man sitta egentligen! Jag var på en tredagarskurs för Hempfling förra helgen, vilken uppfriskade mitt minne en hel del på...
2
Svar
26
· Visningar
2 309
Senast: Alkemisten
·
Ridning Jag har ett personligt problem, jag spänner rumpan & nedre delen av ryggen samt spänner benen & tar stöd i stigbyglarna när jag rider...
2
Svar
32
· Visningar
3 900
Senast: Spirit
·
Ridning Med denna tråd vill jag inte anklaga, inte peka finger, inte dömma någon sida för något, varken gott eller ont. Varför jag tar upp...
Svar
16
· Visningar
1 647
Senast: bigganl
·
I
  • Låst
Ridning Är det någon som känner till om det är någon som arrangerar akademiskt "ridläger" för vuxna i västra götaland nu i sommar.
Svar
0
· Visningar
1 011
Senast: inventor
·
S
Ridning Hur sitter man i galopp? Alltså hur rör sig mina höfter? Hur ska jag tänka? I trav t.ex. blir det ju bakåtcyklande.
Svar
3
· Visningar
952
Senast: axel
·
F
  • Låst
Ridning Hjälp mig! Hej allihopa på Bukefalos! Jag skulle jättegärna vilja lära mig att rida Akademisk Ridkonst/AR men jag vet inte hur jag...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har äntligen kommit igång med denna typ av ridning efter att ha studerat teorin i flera år! Nu måste jag dock byta sadel eftersom...
2
Svar
28
· Visningar
3 603
S
Ridning Vad heter ridkonst eller konsten att rida på latin och framförallt: vad är den korrekta stavningen av det? Jag tror det är något i...
2
Svar
37
· Visningar
4 284
Senast: Spider84
·
M
Ridning Jag är en fullständig novis på AR, men tycker att det verkar mycket intressant. Har tyvärr ingen tillgång till en egen häst, men har...
Svar
12
· Visningar
1 112
Senast: Mestur
·
S
Ridning Är det någon mer än mig som står och hoppar och väntar på att få sätta igång med sin unghäst? Håller på att krypa ur mitt eget skinn...
2
Svar
23
· Visningar
1 917
Senast: Spider84
·
Ridning Hejsan! Nu vill jag ha lite hjälp av er. Som ni ser på denna bilden så har min häst en väldigt hög hals/huvudhållning. Detta är inget...
2
Svar
28
· Visningar
2 661
Senast: Novelette
·
A
Ridning Nu har jag fått hem min ultra flex barock sadel. Det verkar som om den ligger bra på hästen, men jag har märkt följande: 1. Den...
Svar
14
· Visningar
3 331
Senast: Glorfindel
·
P
  • Låst
Ridning Någon som kan tipsa om bloggar rörande AR, barockridning, klassisk ridkonst och varför inte frihetsdressyr? Har inte hittat en enda en...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: jacko
·
Ridning Lägger detta här då ni verkar inne på kapsonridning och hävstångsverkans kusliga virrningar. Har en idé om att kunna kombinera...
Svar
11
· Visningar
1 922
Senast: atisor
·
B
  • Låst
Ridning Någon som testat kaupres läderbett - det som man ej behöver ha huvudlag till. Vad tycker ni? För/nackdelar. :bump:
Svar
5
· Visningar
1 607
·
N
Ridning Hej och hå! ;) Eftersom ni verkar väldigt kunniga och ofta har givande och intressanta diskussioner på erat forum tänkte jag höra om ni...
Svar
17
· Visningar
2 091
Senast: bigganl
·
Ridning Jag säger som NiraK, jag tycker att många av er på barocksidan verkar kunniga så därför lägger jag upp några bilder här. Jag skriver...
2
Svar
28
· Visningar
2 695
Senast: Curtis
·
S
  • Låst
Ridning Vad är barockridning? Är barockridning, akademisk ridkonst och klassisk ridkonst samma sak? Jag har kommit i kontackt lite med kalssisk...
Svar
1
· Visningar
750
·
T
Ridning Jag är inte ens särskilt insatt i detta område, men tycker det är intressant och vill gärna snappa upp och börja läsa en del. min...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: thyrniròs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka