Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Nu tänkte jag hör mej lite för om Hempfling. Är det någon som har provat hans metod efter t. ex. ´boken dansa med hästar´? Jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Rimfaxe
·
Ridning En kompis till mig har dressyrjobbat min häst senaste två veckorna (då jag är krasslig och inte får anstränga mig). G är lite ringrostig...
2
Svar
28
· Visningar
2 785
Senast: Susan
·
E
Ridning Börjar med att berätta att mitt fullblodsto fick kotledsinflammation i början av april. Blev sprutad med kortison i lederna och är nu...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: ridtravare
·
Ridning Hm läste lite om barockridning och det står att dess utbildningsskala skiljer sig från vanlig dressyr.. I vilka steg går...
Svar
12
· Visningar
1 403
Ridning Hej! Nu vågar jag mig på att skriva en tråd härinne bland er duktiga barockare;) Håller på att skola om en fd travhäst och har för...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Luxurios
·
Y
Ridning Det är ju vad barockare säger eller har sagt. Jag tror Bent skriver det, och någonstans har jag läst/hört att det förr ansågs vara ett...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 292
Senast: PAC
·
J
Ridning Det jag tänker skriva nu är en väldigt färsk tanke hos mig så ni får ha överseende med om jag uttrycker mig klumpigt emellanåt. :crazy...
Svar
12
· Visningar
1 839
Senast: Jessica
·
T
Ridning Hej allihop! Jag är i hästköpartagen och är mycket sugen på en kallblodskorsning med underbart temperament. Men det är en sak jag...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: Tez1
·
O
Ridning Det här är mest en funderingstråd, jag undrar om ni vill hjälpa mig att fundera och reda ut? Here comes! Jag rider enligt AR och jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 628
Senast: _Netty
·
P
Ridning Varför rider man med spöet framför sig, uppåt? Jag har länge undrat över detta, vore kul att veta. Min enda slutsats är att det kan...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Spider84
·
Ridning Någon som vet vad hög grad av samling heter på engelska? Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig! Jag undrar även om det finns något...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: _EVL_
·
Ridning Nu behöver jag lite tips av er. Hur ska jag få bakbenen att svinga längre in under hästen mot tyngdpunkten? Jag upplever att min häst...
2
Svar
36
· Visningar
3 178
·
Ridning Jag erkänner... Jag är en förtappad själ.. Jag har avvikit från den "Rätta Läran" (TM)... Inte nog med att jag sedan ett drygt år...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 568
·
L
Ridning först och främst så har jag en fundering kring öppna, branderup säger att man absolut inte ska lägga vikten på yttre sittbenet. medan...
Svar
12
· Visningar
1 689
Senast: kickilinisen
·
Ridning Första maj ska jag och Besten göra vårt allra första framträdande för publik, och det är dessutom solo :crazy: Annons för evenemanget...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 197
Senast: Immer
·
Ridning När jag tränar akademiskt från marken med min häst går han pefekt i skitt, och vi har även börjat lägga in lite trav. Då lägger han ofta...
Svar
18
· Visningar
1 479
Senast: attempt
·
M
Ridning Efter att ha läst lite i olika böcker och testat en gång började jag fundera eller rättare sagt, finna min vision. Jag har en vision att...
2
Svar
26
· Visningar
2 673
Senast: Novelette
·
H
Ridning Tycker faktiskt att det var lite sorgligt att läsa den på vissa ställen, eftersom jag tycker att den saknar den öppenhet som, ialla fall...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 275
Senast: tottenham
·
A
Ridning Hejsan! Jag skulle vilja veta om någon annan än jag också rider akademiskt på islandshästar? Och är det någon som känner till Eva...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Linna
·
S
Ridning Vad heter det på engelska och vad heter longör?
Svar
18
· Visningar
2 833
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka