O
OlleAtlas
Sv: AR eller vidare - lite koppling till de förtappade
Känner jag igen det där med att energin far ut åt alla olika håll. Yea man! Jag sitter på en orm mellan varven. Han testar lite sluta hit, en förvänd sluta dit, baken far åt alla håll. Jag måste vara skitnoga med att rama in honom med min kropp, och det är inte alltid det lyckas.
Jag rider oftast på ett tredelat bett med tungfrihet. Någon gång på stång, jag tycker det blir ganska ok, men föredrar det tredelade. Jag märker ingen skillnad på ormandet i de olika betten, det finns där ändå.
OA
evis skrev:Så sant med kontakten!
Finner att jag inte längre kan ha stänger på - det blir alldeles för svårt att "kanalisera" just med tanke på kontakten. Med stänger på så far energin ut på alla möjliga ställen men inte dit jag tänkt mej (läs, bakdelen åt ett håll, framdelen åt ett annat, ryggen ner och frambenen fladdrande..). Jag tappar kontakt både med rygg och rumpa och mun. (obs, jag rider ej enbart med stång om nu någon trodde det)
Har mycket lättare att hitta jämnhet och balans i energin på ett bett eller huvudlag som han känner att han vågar komma fram till.
Det är säkert delvis en utbildningsfråga. Jag har senast idag blivit frustrerad över hur dåligt det blir när jag försöker använda en stång
Vad rider OA på?
Känner jag igen det där med att energin far ut åt alla olika håll. Yea man! Jag sitter på en orm mellan varven. Han testar lite sluta hit, en förvänd sluta dit, baken far åt alla håll. Jag måste vara skitnoga med att rama in honom med min kropp, och det är inte alltid det lyckas.
Jag rider oftast på ett tredelat bett med tungfrihet. Någon gång på stång, jag tycker det blir ganska ok, men föredrar det tredelade. Jag märker ingen skillnad på ormandet i de olika betten, det finns där ändå.
OA