Rädda en förtappad själ...

Sv: Rädda en förtappad själ...

jegra skrev:
Dom är mörkblå! *nickar lyckligt* Det finns kanske hopp?

Har också ett schackspel, knappt använt. Vi kanske kan kombinera vindrickning med schack och under tiden kan vi ha filosofiska konversationer och säga "Hmmmm" på olika intressanta sätt medan de som inte spelar jämför frimärken?

Ja, visst hopp finns nog fortfarande!

Vindrickning och schack? Lysande! Fy :devil: vad bra vi kommer spela efter några glas :cool:
Inte spilla på frimärkena bara!

DU ÄR - som alltid - EN PÄRLA

svea skrev:
Alltså, jag tycker att det här med ridning har blivit för komplicerat. Förr läste man hädelselistan och så visste man vad som gällde, det var bara att pricka av och göra rätt. Det fanns EN guru, inte en grötig sörja av fransoser, portugiser, österrikare och tyskar. Man slapp linda och sko, det var mindre grejer att putsa.

Nu vet man ju inte vart man ska vända sig eller vad man ska ta sig till. Krånglar sitsen så vet man inte om det är Meyners eller Feldenkrais eller Pilates som gäller, eller om det räcker att skaffa sig en extra dyr och vinglig kontorsstol.

Och inte kan man bitcha om tävlingsryttarna på ett generellt plan längre, nu när det finns en och annan som rider bra, och så måste man hålla reda på vilka som är vilka.

Näääe, nu är det dags att börja samla frimärken... :eek:

:rofl: :rofl: :rofl:

svea skrev:
Alltså, jag tycker att det här med ridning har blivit för komplicerat. Förr läste man hädelselistan och så visste man vad som gällde, det var bara att pricka av och göra rätt. Det fanns EN guru, inte en grötig sörja av fransoser, portugiser, österrikare och tyskar. Man slapp linda och sko, det var mindre grejer att putsa.

Nu vet man ju inte vart man ska vända sig eller vad man ska ta sig till. Krånglar sitsen så vet man inte om det är Meyners eller Feldenkrais eller Pilates som gäller, eller om det räcker att skaffa sig en extra dyr och vinglig kontorsstol.

Och inte kan man bitcha om tävlingsryttarna på ett generellt plan längre, nu när det finns en och annan som rider bra, och så måste man hålla reda på vilka som är vilka.

Näääe, nu är det dags att börja samla frimärken... :eek:

:bow: :bow:
Underbart!! :rofl: :rofl: :D

EDIT:
Såg nu att Susan hann före. :o

Jag och Pantern är så förvirrade så att vi fortfarande sitter och rider dessa skänkelvikningar i ridhuset! För att inte tala och överljudshastigheten som vi rör oss framåt med :p

Susan skrev:
Nyfikon nu :crazy: - vikket mail?

Hallonsodas mail till mig. :p
Vi är tydligen båda två usla på att komma ihåg att svara på mail vi redan läst men inte svarat på vid samma tillfälle som vi läst det. :D Så Hallon bad mig påminna henne.

Hängde du med? :)

Susan skrev:
Och du är mitt MINI ME :love:

Hur lång är Hallonsoda?

/Elin, som undrar om hon kanske hittat en dvärgkompis eller om alla är långa och ståtliga :o

Hallonsoda skrev:
Jag är 1,70.. så kortare är jag :D

Jäkla höghus. :cry:
Jag får aldrig någon att titta ner på, eller i alla fall titta i ögonen utan att titta upp. :angel:
Fast Susan är rätt bra på att kasta upp mig på hästen när jag inte kommer upp. :p Det är bara att sträcka ut benet. :banana:

jegra skrev:
Jag erkänner... Jag är en förtappad själ.. Jag har avvikit från den "Rätta Läran" (TM)...

Inte nog med att jag sedan ett drygt år gått från blank stång till kandar, jag rider numera på en tvåhandsfattning, inte ens 3+1 utan 2+2... Och inte nog med det! Jag rider skänkelvikningar och rider lätt både inne och när jag rider ut...

Campero rider jag med engelsk sadel (när Rajen är upptagen med den andra vill jag väl be att få tillägga) och BENLINDOR!!! Häromdagen longerade jag till och med inspänningstyglar! :eek:

Men idag tror jag att måttet blev rågat... Jag har numera nosgrimma på Campero... Inte bara en sån där rem som sitter för syns skull. Inte ens en remontgrimma faktiskt...

Utan en sån där OND kinetongrimma... Hör ni själva så hemskt?

Varför jag har den? Den hindrar bettet från att belasta underkäken för hårt och gör att jag kan rida tämligen normalt utan att konstant vara rädd för att något ska hända och om jag tar för hårt i honom... Dessutom kan jag börja tömköra honom... Inte lång tygel utan tömkörning, med gjord och såna där fina lädertömmar som man snubblar på och trasslar in sig i...

Förlåt mig Guru ty jag har syndat, rädda en förtappad själ!

/Jegra
OJ OJ OJ!! Hur ska detta gå:confused:

Nu jäklar, hörni. Nu har jag shoppat loss. Ett par mörklila benskydd. Och ett par benlindor som är randiga i ljusgult, solgult och orange. Svea knäcker!

:bow: åt mig själv!

Nja... Alltså tekniskt sett HAR jag ju köpt mina spön. Men det är ju då ett jätteknippe med pilkvistar från IKEA (Gurun handlar också sina där, så det borde vara OK).

Lord Owen skrev:
Jäkla höghus. :cry:
Jag får aldrig någon att titta ner på, eller i alla fall titta i ögonen utan att titta upp. :angel:
Fast Susan är rätt bra på att kasta upp mig på hästen när jag inte kommer upp. :p Det är bara att sträcka ut benet. :banana:

160 cm över marken, kan det vara något?

OA

jegra skrev:
Jag förstår att min irrlära måste vara svår för er att begripa er på. Jag kan bara beklaga och hoppas att ni finner frälsningen.
Jag fortsätter synda tror jag :angel:
Har börjat bli fäst vid skänkelvikningar och lättridning :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka