Rädda en förtappad själ...

Sv: Rädda en förtappad själ...

Men hallåååååååå vi är faktiskt INTELLEKTUELLA och alltså springer vi INTE.

Jag röstar för att vi börjar med filisofikvällar med rödvin i stället. Då behöver man bara lägga huvudet i handen och säga Hmmmmm mycket övertygande.

Varför inte tillägga att du har skott din unghäst och haft benskydd i hagen.
Dessutom vet jag att du går och drömmer om att köpa en ny fin engelsk sadel.
Eller gick jag för långt nu? ;)

Fast tämligen få av oss har faktiskt nått bra anlag för att anlägga långt klivänligt skägg. För det har jag sett att man ska ha för att bli en bra filosof.

Förrädare!!!!

(för övrigt är sadeln fransktillverkad så det så!)

Senast ändrad:

Filosofi OCH vin??? BARA lägga huvudet i handen?? Nä vänta nu lilla gumman, detta ska vi titta närmare på ... ;)

Vilken filosofi? Rädda sig själv eller bästa möjliga till flesta möjliga? Sokrates eller Platon? Absolut sanning eller det beror på?

Mörkrött eller ljusare rött vin? Spanskt eller franskt? Med ost eller utan ost? Ungt eller gammalt?

Det där skulle jag aldrig ge mig in på.. ;)

Kan vi testa avslappning då? Det borde vara enkelt!

Spansk, franskt eller italienskt vin? Portugisiskt kanske? Fylligt eller medelfyllig? Och jag röstar för att få dricka vitt vin också, inte bara rött!

Vilket ämne ska vi filosofera kring förresten? Det finns rätt många att välja på!

Jag tycker att vi dricker så många sorters vin som möjligt. Och det räcker som sagt att sitta med huvudet i handen och säga Hmmmm på ett intressant sätt.

Men Jegra, rider du inte ens med spöt rakt upp i luften längre??? Då är du oåterkalleligen förtappad :D

jag tror inte ja klarar detta längre jag rider ju en DRESSYR HÄST!!!
och jag e akademisk ryttare och gulp ja vi har köpe spö och tom en dressyr sadel med RUMPVÄRMARE :eek:

Svartfot skrev:
Löpträning??? Löpband eller utomhus? Grus eller asfalt? Intervall eller sträckträning? Hinder eller slätt? Kort eller lång distans?
För att inte tala om alla miljoner skor du har att välja på med olika funktioner.

Men hallååå?? Har du inte läst nog mycket på Buke än? Naturligtvis springer vi barfota och utomhus för utomhus är alltid bra! Asfalt är inte bra för det sliter på knäna så grus får det bli? Intervall för variation är alltid bra! Hoppning menar du? Nä, det går inte - sliter för mycket på vristerna i landningen. Alltså blir det slätlöp! LÅNG distans?? Är du galen? Har du inte sett vilket djurplågeri det är?? :angel:

/Camilla, som visserligen har skott men rider distans, ibland på asfalt, hopptränar ibland och har hästen ute länge på dagarna.

Det vet vällan jag med att den e fransktillverkad men den e av engelsk modell. Om inte du e snäll kan jag säkert dra upp ett par punkter till. :devil:

Senast ändrad:

Smmmmmmart...:idea:
Fast då e jag ju helt ute ur bilden. Jag har alltid skor på mig, springer med förkärlek inomhus så här års, sen föredrar asfalt på sommaren, alltid längre distanser.
Skit också då får jag ju inte vara med där heller...

Dessutom så stör ni mig i vad jag borde göra… detta var mkt roligare.

*fundersam* Hur ofta använder du Bent-sadeln eller har du den bara kvar?
Ridkjol kan fungera, men jag tror att det finns en risk att den avviker lite för mycket frånden ursprungliga läran.

Mitt sista strå jag håller i är att jag fortfarande drägglar över snygga sadlar, träns och bett. Och att jag gärna köper en massa böcker, tyvärr är de flesta inte enligt den ursprungliga läran, tyvärr är den ursprungliga läran de jag titta i minst. :o Men även bibeln har utvecklats genom åren.

Köpespön! Herreminje!! Då måste man köpa rätt märke och absolut inte Kyraspön då är man riktigt illa ute? Det här kan verkligen vara riktigt illa!

jegra skrev:
Men jag har blå lindor också nu faktiskt, så då är det lite bättre alltså?

Svea - visst har det blivit komplicerat! Numera måste man ju tänka själv hela tiden... Skitjobbigt faktiskt...

Men alltså, frimärken... Det är en massa jobbiga beslut som måste tas.. Ska man samla på svenska eller utländska? Europeiska? Märken sända till Sverige eller frimärken med annorlunda motiv? Märken från tidig frimärkshistoria eller moderna? Massor med saker att ta ställning till...

Jag röstar för att börja spela schack!

Ja, blå, ffa mörkblå är ju lite längre från vitt. Jag nämner inte att jag tränat med vita lindor förra året.. :angel:

SCHACK! Jag äger ett jättevackert schackspel i alabaster och svart marmor. HAr inte använt på evigheter iofs.. Inte sen en FD pojkvän hade FRÄCKHETEN att klå mig på några få drag.. :mad: (att han såg till att förlora följande parti har INTE med saken att göra)

Har fö även en frimärkssamling, kanske skulle damma av den? VEm vill komma hem till mig och titta på frimärken? INgen?

Nä, spöna hålls numera i nerfällt läge... Har som svea helt brutalt redan avslöjat ett köpespö, ett sånt där fint från Piskmakaren i Lund...

Då är det alltså kört? Lika bra jag går och hänger mig på en gång alltså...

Den används i stort sett dagligen, det är bara när båda hästarna ska jobba som jag använder min gamla hederliga Passier på Campero. Mest därför att Svartfot gnäller så förbaskat på den sadeln så det är enklast att låta henne få ta bentsadeln...:p

Dom är mörkblå! *nickar lyckligt* Det finns kanske hopp?

Har också ett schackspel, knappt använt. Vi kanske kan kombinera vindrickning med schack och under tiden kan vi ha filosofiska konversationer och säga "Hmmmm" på olika intressanta sätt medan de som inte spelar jämför frimärken?

Avla vet jag, man kan ju inte rida på tjockisarna iaf ;) Ljusblå lindor till ljusblå ögon ska det vara :)

/lil-sis som har tränat det mesta för diverse men just nu har NOLL inspiration what so ever vad gäller ridning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka