Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tez1 skrev:Genomgående fick jag 4 or och 5 or i protokollet.
Utom när jag fick avbrott i galoppen och en 6 a i arbetsgalopp på 15 m volt i andra varvet.
De generella kommentarerna är på de olika momenten är i stort sett: aktivera mera, mer energi önskas, våga rida i ett friskare tempo, jobba på med formen.
Jag vet att vi red sakta men men...
Så här såg det ut i stort sett:
/T
Tez1 skrev:Så lyckad var den väl inte eg. Jag kom sist
Lite hårt dömt tycker jag men de har väl aldrig sett en sån mjuk och lösgjord häst att dommaren inte visst hur hon skulle dömma. Kanske retade hon sig även på min bomlösa espaniola sadel, vad vet jag.
Men jag kommer igen
/T
Jo jag vet att det är lite annat med tävlingsridning. Men varför ska då en nöjd, glad och loj häst få sämre poäng när en med nosen i bringan och fiolsträngsspänd som hackas fram med sporren i varje steg få bättre poäng? Det kommer jag aldrig fatta med tävlingsridning.fio skrev:Ja det ser lojt ut och hästen ser lång ut, skall man tävla måste man ju tänka på att tävling det är ren uppvisningsridning där det skall SE så bra ut som möjligt enligt tävlingskriterierna om man vill ha bra poäng alltså.
Sedan kan man ju gå tillbaka till hur man vanligtvis tränar och kanske 1 vecka innan förbereda hästen för tävlingsridning.
4 or och 5 or i LB ?? alltså är det ens möjligt om man gör allt och hästen inte hoppar och studsar runt Det ser ju ändå trevligt ut på bilden menar jag. Dom brukar ju vara ganska snälla i LB ändå
Eller så kan man ju välja att tävla ändå för skojs skull och skita i poängen fast det hade jag haft svårt för
Tez1 skrev:Så lyckad var den väl inte eg. Jag kom sist
Lite hårt dömt tycker jag men de har väl aldrig sett en sån mjuk och lösgjord häst att dommaren inte visst hur hon skulle dömma. Kanske retade hon sig även på min bomlösa espaniola sadel, vad vet jag.
Men jag kommer igen
/T