Musik vid uppvisning?

Sv: Musik vid uppvisning?

det du bör tänka på är satt takten skall pasa din häst,bpm måste stämam någotsånär.

med en så pass tung häst och med ett sådant program hade jag inte gått på för mycket beat i musiken då det lätt kan framställa hästen som klumpig.

min thijs tex är ju väldigt långbent och explosiv såhonom har jag -mycket-beat till,tex YMCA,robert miles children(men då får man gasa på rejält)bond osv.

han passar inteihop med stillsam klassisk musik,vilket tex min unghäst gör då han har en heltannan utsrålning.

mitt råd till dig är fördet första att ta två liknande låtar så du har gott om tid på dig om det krånglar eller om du vill visa upp hästens fördelar en extra gång.dukan alltid tonaut musiken o gå ut.

om du kan få tag på det så tycker jag tex att uppbeatd klasisk musik bord evara bra,så länge den inte är för snabb.
du kan även kolla Yannis och louis cobos

eller varför inte svensk musik typ ...tja...lite nordiskt mystisk sådär(sandra dahlberg?) vad heter den gruppen,,garmarna,nordman osv?

samisk musik av mari boije tror jag hon heter är mkt vacker o ovanlig..det knyter ju också a till nordsvenskens histora lite

sen är det också viktigt att mitt iall stress inte bli för spänd osluta rida framåt,man behöver visa tempo och att hästen kan röra sig trevligt.ta god tid på dig in i varje rörelse,hetsa inte.

Jag hakar på Thinas idé om det nordiska. Hedningarna har både "lugn och vacker" samt "finskt röj-röj" som passar bra till en nordisk urhäst. Bergakungens sal av Grieg går ju alltid hem dessutom!
(Sen förstår jag inte hur du vågar, jag kissar ner mig bara jag tänker på det!)

jacko skrev:
(Sen förstår jag inte hur du vågar, jag kissar ner mig bara jag tänker på det!)

Nä, jag vet nog inte vad jag gett mej in på.
Men blir man tillfrågad så är det väldigt svårt att tacka nej:crazy: :D

(Hästen är jäkligt bra, i alla fall :D Hoppas bara jag kan göra henne rättvisa!)

Immer

Det är jobbigare med bara 50 i publiken än flera tusen, saken blir ju inte bättre av att det är massa kritiska ridmänniskor :crazy: :p Men förhoppningsvis blir det en liten informell uppvisning så då kan man ha lite mer kontakt och dialog med publiken :)

Sen kan man försöka komma ihåg att man inte är mer än människa och att man gör sitt bästa.

Det är apjobbigt att bli bedömd och jag kan inte hantera det, alltså är jag jätteimpad av dig som "vågar". Hoppas det ska gå jättebra!

"En liten informell uppvisning med 50 åskådare"?

Annons i senaste numret av Hästfocus, annons kommer i bl a Helsingborgs Dagblad/NST - och dessutom är snart halva nordvästra Skåne tapetserat med lappar med reklam för evenemanget!

Själv har jag besökt 4 st större ridsportbutiker idag och satt upp lappar där:angel:

Immer

Känner man hälften av publiken på ett eller annat sätt så räknar jag uppvisningen som lite informell ;)

Men du har tydligen ambitioner att ändra på det! :D

Synd bara att Druid känns lite tung och trög i kroppen så vi får sänka ambitionsnivån lite på vårt program.

Lycka till båda två!

Och vad det gäller kritisk publik så ska man komma ihåg att dom mest kritiska är alltid dom som inte skulle kunna åstadkomma en bråkdel själva........

Ansluter till dom som föreslår svensk (nordisk) musik. Och till den som påpekade att musiken inte ska vara för tung till en kallblodstravare, absolut inte för mycket bompa-bompa. Petersson-Berger?

Har inget tips ang musik men tänkte bara påpeka att jag kommer och kikar på dig iaf ^^

mnementh skrev:
Känner man hälften av publiken på ett eller annat sätt så räknar jag uppvisningen som lite informell ;)

Men du har tydligen ambitioner att ändra på det! :D

Inte jag, men A-B.;)
Har du inte läst artikeln i HD/NST idag? Eller sett annonsen under "Husdjur"?
Själv kommer jag att ha med mig min man. min mamma samt grannens två barn :)

Immer

Jag fick ingen tid över! :cry: :cry:

Attans! hade så gärna velat se! Du får fixa en privat show för oss när vi kommer o hälsar på ;)

Träffade du L där?

Vad duktiga ni var och så vacker Besten är :love:

Mnementh: det var roligt att se dig och Druid också :bow: hoppas svärdet gick att laga :)

Överlag mycket trevlig uppvisning. Uppvisningen med gotlandsrusset på lång tygel var fantastisk :bump:

Jadå, visst var L där;) H*n och 349 andra....

Klart jag fixar en privat uppvisning för er när ni kommer hit!

Immer

sture skrev:
Vad duktiga ni var och så vacker Besten är :love: :

Tack :bow: (Rodnar klädsamt)

Tyvärr hann jag inte se så värst mycket av de andra, men jag har sett dem tidigare på olika kurser och vet att de är jätteduktiga.
Russet på lång töm är verkligen fantastisk! T o m min gamla mamma (snart 86 och inte alls hästkunnig) var oerhört imponerad:)

Immer

Jag var där me!!:)
Men missade första timmen då turridningen drog ut på tiden:angel:
Så gärna bilder!!

Säger bara att, fasen va rolig Hanna var med sin häst och lilla dotter *fnissar*
Hon fick en verkligen att tappa andan:)

sture skrev:
Mnementh: det var roligt att se dig och Druid också :bow: hoppas svärdet gick att laga :)
Tack för de värmande orden ;) Sa ju, precis innan jag började att han kanske skulle flippa vilket han sedan även gjorde så fort han insåg att det var dags att "attackera" :p

Svärdet går inte att laga. Eller snarare så är det bara dumt. Det kommer bara gå av igen och nästa gång flyger kanske den avbrutna klingan ut i publiken. Ska snacka med en smed nu i veckan. Var ändå bara mitt träningsvärt, har ett nytt ridsvärd ståendes hemma.

I second that jumping frog!

:bump:

BILDER BILDER BILDER! Snälla söta Immer, kan inte vi få se?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips på att rida omotiverad unghäst?
  • Ny sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama