Är detta omöjligt...

Sv: Är detta omöjligt...

Redhorsefarm skrev:
"tråkiga teoritiska överkritiska torrbollar"
nä sånna har aldrig funnits på barocken.
Säga vad man vill, men jösses vad du är bra på att slå huvudet på spiken!:rofl: :bow:

Man kan... men man måste vara hmm.... äckligt duktig:crazy: En som kan finns här www.hauteecole.ru jag har hans film :( man känner sig riktigt OND när man sett den :cry:

Men titta på bilderna! För allt i världen titta på bilderna! :bump: :bow: :bow: :bow:

http://www.hauteecole.ru

Om man kollar på bilderna i galleriet så ser man att han både rider och longera sina hästar utan träns och tyglar, vissa bilder dock en lina.

(oj såg nu att länk redan fanns, förlåt!)

Senast ändrad:

Du var lite tydligare än vad jag var... så det gör ju knappast något.

Kuriosa? Han har aldrig någoting på hästarnas huvud tydligen, inte ens grimma när de ryktas och verkas.

//wimble

Vackra bilder!!:d
Men jag undrar vad som är på filmen som får dig att känna dig OND??
Vem är killen för övrigt?

Första delen av filmen handlar i princip bara om människans grymhet mot hästarna, det bränns på bål, begravs med död ägare, slits i bett etc. :cry: . Vissa paraller dras med yahooer från Gullivers resor.

Han är väldigt övertygande, och ruskiga bilder kompletteras med domedagsmusik... :( man kan lätt bli deprimerad...

Och andra delen handlar om alla fantastiska människor som kan mycket mer och är så extremt mycket duktigare... Men dom lämnar en väg öppen för amatörer :idea: , liten och trång men ändå :crazy:

Sen vad han är för en vet jag inte mycket mer än vad som står i hans presentation :smirk: . Någon annan kanske vet?

/// Wimble

Tycker det låter som en väckar-film! :)

Sorgligt ja men det kanske behövs för att man ska inse vad man sysslar med ibland.
Ibland blir jag så ledsen när jag ser hur vissa rider...och när jag tänker på hur jag själv kunde dra o slita i hästen förr...tack o lov har jag lärt mig bättre...

Min lille tuss(3 i augusti) ska inte behöva vara med om sådan ridning, det ska jag se till!

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 706
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama