Tips på kvällssnacks / mellanmål som är sött? (bortsett från godis)

Johanna1988

Trådstartare
Just nu äter jag riskakor med honung på. Det får också gärna var nått man kan äta med händerna, dvs inte yoghurt etc.

Skär olika grönsaker i stavar eller större bitar och ha en god dipp till. Till exempel gurka,. morötter, zucchini, blomkål och rädisor. Finns många bra recept på nätet på dipp beroende på vad du gillar för smaker.

Brieost på digistive, päron eller fikonmarmelad på är gött.
Chili cheese brukar gäjag göra i airfryern som kvällssnacks ibland men vet inte om det räknas in som sött 😅

Nu blir det här nog mer mellanmål, men en av mina klienter bjöd mig på dadel fylld med jordnötssmör, doppad i mörk choklad och toppad med saltflingor och valfria krossade nötter!
Alltså jag gillar egentligen vare sig jordnötssmör eller choklad sådär väldigt (och jag blev typ mätt efter en dadel) men jäklar vad gott det var!
Man kan säkert fylla med olika saker. Mandelmassa lät ju som en bra idé! <3

Äppelskivor som man antingen doppar eller brer jordnötssmör på är väldigt gott tycker jag. Kan vara bra att kolla ingredienserna på nötsmöret dock, de flesta är nog 100% nötter numera men det finns också de som innehåller socker vilket i min mening är helt onödigt.

Torkad mango eller Wasa kanelknäcke (gärna med lite smör på) är andra favoriter här :)

Min favorit som är kvarg blandat med kanel, lönnsirap och mandelsmör. Sen häller jag ned sådan där mörka chokladknappar/pluppar som finns på bakhyllan i affären. Dippar sedan äppelklyftor. Så himla gott! Proteinrikt och kalorisnålt om man tänker på det.

Nu blir det här nog mer mellanmål, men en av mina klienter bjöd mig på dadel fylld med jordnötssmör, doppad i mörk choklad och toppad med saltflingor och valfria krossade nötter!
Alltså jag gillar egentligen vare sig jordnötssmör eller choklad sådär väldigt (och jag blev typ mätt efter en dadel) men jäklar vad gott det var!
Man kan säkert fylla med olika saker. Mandelmassa lät ju som en bra idé! <3
Lät ju väldigt spännande! :)

Min favorit som är kvarg blandat med kanel, lönnsirap och mandelsmör. Sen häller jag ned sådan där mörka chokladknappar/pluppar som finns på bakhyllan i affären. Dippar sedan äppelklyftor. Så himla gott! Proteinrikt och kalorisnålt om man tänker på det.
Gillar absolut inte kvarg men det kanske funkar att testa med typ turkisk yoghurt? Lät gott annars!

Liknande trådar

Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 974
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 921
Senast: Halcyon
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
4 552
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka