Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Ser att moderator har gått in och låst några trådar här där folk frågar efter klassiska/barocka/AR-tränare. I FAQ står det: "...
2
Svar
30
· Visningar
2 394
Senast: IngelaH
·
Y
Ridning Ibland slår det mig att jag har en slags tunnelseende med allt fokus på ridningen, det vill säga tiden på hästryggen. Men som jag och...
2
Svar
26
· Visningar
2 139
Senast: Hallonsoda
·
Ridning Håller på med mitt skolarbete för fullt. Skulle dock behöva lite hjälp till om någon har lust att hjälpa mig. Just nu håller jag på med...
Svar
4
· Visningar
1 031
Ridning Jag har länge tänkt att vi kanske kan lägag ut bilder på vad vi gillar, efetrsom vi alla kanske inte har samma ideal. Det kändes...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 472
Senast: mazarein
·
Y
Ridning Dessa frågor har till viss del diskuterats i tråden ”Är sitsen viktigare än kännedomen om hästen?”. Men efter den tråden och särskilt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 604
Senast: Yrla
·
S
Ridning Hm, Jag länge undrat var man kan få tag på en Kurs för att få lära sig rida i en riktig damsadel. Tycker detta verkar intressant och...
Svar
19
· Visningar
2 801
Senast: Cinemon
·
Ridning Var finns de? Funderar på en sån till Moses nämligen. Hur är dem i bomvidd och sätesstorlek? Bra märken?
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Alkemisten
·
P
Ridning Jag undrar hur man introducerar sin unghäst (och sig själv) lite milt på AR. Hästen är 4 år och börjades rida i augusti, sedan dess...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 152
Senast: Spider84
·
E
Ridning Mitt fullblodsto har nu vilat i tre veckor efter en liten skada så igår red jag henne för första gången. Hon kändes fin men var väldigt...
Svar
17
· Visningar
1 526
Senast: et_flikkan
·
S
Ridning Förklara för mig varför det ska böjas så mycket, och varför det är sån fokus på framdelen och halsen??
2 3
Svar
42
· Visningar
3 849
·
F
Ridning Är det någon som kan ge mig tips om hur jag skall få mer framtåbjudning i arbetet på ridbanan. Min häst är lösgjord och fin, han...
2
Svar
23
· Visningar
2 058
Senast: The holy grale
·
Ridning Har följt en tråd på dressyrsidan som heter ngt i stil med piaff/tramp och nu måste jag på förekommen anledning fråga: Har ni...
Svar
9
· Visningar
1 255
·
Ridning Såvitt jag förstår tycks de flesta vara överens om att det är nedre delen av halsen som man vill "få upp" vid ridningen. I rollkur gör...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 065
Senast: krambanan
·
Ridning Nu börjar Barrocksidan bli tråkig så jag tänkte liva till det lite med lite sits bilder. Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi...
16 17 18
Svar
344
· Visningar
24 775
Senast: sisu
·
L
Ridning Nu är detta en ögonblicksbild och hästen är i början av den långa dressyrutbildning som väntar honom, men sådär på en höft, vad tycker...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 910
Senast: NiraK
·
J
Ridning Jag har en liten fundering kring det här med val av sadel då man rider akademiskt. Jag rider idag med en vanlig dressyr sadel men då jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 016
Senast: Jeni
·
P
Ridning Jag har följt den akademiska ridkonstens utveckling i Sverige, och glatt mig åt att se den mjuka ridningen och intresset för den gamla...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 058
Senast: Linna
·
A
Ridning Hur har ni gått till väga för att lära in galopp ombyterna på eran häst? Hur brukar ni göra för att undervika att hästen ökar tempot...
Svar
7
· Visningar
1 442
Senast: axel
·
Ridning Hoppas att detta är rätt forum, jag brukar besöka det för att få tips. Hästen jag rider är stor, tung och gammal, han ska vara...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Djurjouren
·
W
Ridning Är det ngn här som använder kapson vid ridning? Hur ska man börja om man vill prova(gammel hästen) ? Kan man rida in unghäst med kapson? /W
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Mintpastillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka