Framåtbjudning

Sv: Framåtbjudning

Det tror jag med.

För mig handlar ridning till 80 % om att känna.
jag tror man måste ge sig en viss tid att känna efter - vad gör den här hjälpen med mig och hästsen kropp.

Det där med att rida ut i hörnet är bara en lydnadsgrej, hsätar är inte dumma, de förekommer oss.
Om du rider ut i hörnet och stannar blir hästen :confused: När du gjort det tillräckligt många gånger är hsäten iställd på Jaha nu skall vi stanna igen då, nehej säger du, för nu lilla gubben skall vi vända :D

Man får inte vara för förutsägbar :angel:

Vare sig du eller hästen kan lära er allt på en gång.
Här gör man månag gånger fel inom ridningen.

Inom humanidrotten plockar man ned en rörelse till dess beståndsdelar, tränar en del i taget SEN sätter man ihop det.
Även ridning har sina GRUNDSTEG...
Rida ut i hörnet handlar bara om lydnad, han behöver inte vara rak då. Nonchalera hans olika påhit och insistera med ytter tygel, det blr mycket lättare för hästen att fatta, när du är framme så stannar ni.

Men gör det inte förrän du själv blivit konsekvent med hörnpasseringarans, så att du rider dom ibland, och ibland överlåter dem till hästen :devil:

konsekvent skall man va :D

Ja det är ju det där med att vara konsekvent.....Jag är nog inte världens bästa på det, även om jag inte lika dålig som många andra:p

Kan inte vänta tills jag får komma ut och rida!! Här är så mycket snö så jag kommer inte ut med transporten heller :mad:

Jag blir alldeles svettig när jag tänker på att jag ska rida de där fyrkanterna i galopp någon gång i framtiden. :eek: Herregud, hur ska detta gå.. :o

Senast ändrad av en moderator:

Frasseoo skrev:
Är det någon som kan ge mig tips om hur jag skall få mer framtåbjudning i arbetet på ridbanan.

Min häst är lösgjord och fin, han böjer sig fint genom hela kroppen.
Han har också lätt att samla sig. MEN det går inte framåt.

Det är lite mindre segt vid arbetet för handen, jag har en känsla av att det beror på att jag sitter emot på något sätt.

/Franz
Full gas i skogen i ett par veckor!!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 737
Senast: Roheryn
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 400
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 902
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?