Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hej, Jag vill lära mig vad som är bra vinklar på en häst. Här är en bild på en häst som jag inte tror har bra vinklar i bakbenen. Kan...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
19 762
Senast: Camilla_H
·
Ridning Till min kompis vad barockridning är och går ut på... gärna med bilder!!
Svar
1
· Visningar
847
Senast: pinky
·
Ridning Postar här också - för kännedom. Nu blir det forskning iallafall.... A most productive workshop was held on 31 January 2006 at...
2
Svar
26
· Visningar
2 749
Senast: true_blue
·
Ridning Om man vill börja med AR, vad ska man börja med? Svårt och börja utan tränare såklart men finns det nåt man kan börja med själv?
Svar
4
· Visningar
995
Senast: GLOIN
·
S
Ridning ...som har egen häst och som är AR intresserad samt rider det som hade haft lust att på något sätt peppa och bli peppad. Tycker der...
2
Svar
25
· Visningar
2 057
Senast: tesora
·
O
Ridning Håller på att träna på att få kraftcentrum i magen, att rida med mer tonus, troligen det som Susan drastiskt kallar "dra upp kisseriet"...
Svar
9
· Visningar
1 720
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Nu har jag kört fasst fullkomligt i min ridning. Jag kommer ingen vart och allt blir bara sämre. :crazy: Har ridit Bellisen sedan i...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 463
Senast: Rumpnissen
·
O
Ridning Jag vet inte om jag är helknäpp men jag har kommit på mig själv med att träna ridning då jag kör bil. Först in i bilen, funderar över om...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 952
Ridning jag har kört fast lite med ridningen och behöver tips på övningar. Tränar än så länge själv och det är lätt att bli hemmablind. Hästen...
Svar
10
· Visningar
2 110
Senast: bigganl
·
Ridning Jag ska skriva min D-uppsats inom historia nu under våren, och har lite tankar kring att kanske kunna få ihop den runt mitt ridintresse...
2
Svar
24
· Visningar
2 519
Senast: PAC
·
Z
Ridning Sitter och surfar runt i cyberspace och såg att han kommit ut med en 4:e dvd. Någon som sett den? Vad jag förstår så är det mest en...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: true_blue
·
Ridning FEI "gör det igen"! FEI Press News 23/02/2006 Statement of the FEI Dressage Committee Following the “Rollkur” Workshop...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Angua
·
H
Ridning Heej ! jag har hört att barock ( högre dressyr ) rätta mig om jag har fel :angel: rids de på kraftigare hästar med mer krafft i...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: svea
·
O
Ridning Jag har ibland en liten ridelev. Och en stor, min man vill lära sig rida :love: :love:. I vilket fall som helst så har jag med båda två...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: OlleAtlas
·
M
Ridning Jag läste samma artikel som diskuteras i en annan tråd här. Det stod att man aldrig rider hästen svettig när man rider akademiskt. Är...
Svar
12
· Visningar
1 352
Senast: Hrannar
·
Ridning Idag har här TRAVATS på riktigt för första gången på tre månader! Min häst har varit avställd pga fång i två månader och sedan skrittad...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 549
Senast: Djurjouren
·
Ridning Jag ska skriva ett stort arbete i skolan om hästarnas användnings ormråde genom tiderna, och tänke lägga vikten vid utbildningen av...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Sprettan
·
L
Ridning Nu har jag fått hem min vackra sadel. :love: Så, nu återstår alltså komma på hur man ska mixtra med panelerna för att få det att...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 899
Senast: Hrannar
·
H
Ridning Min häst gillar att pilla med läpparna och försöka få tag på tygelringarna på stångbettet NÄR MAN RIDER och det är jättejobbigt. Hon...
Svar
18
· Visningar
1 180
Senast: Zenith
·
Ridning Var en tjej som rider akademisk ridning i ridhuset samtidigt som mig igår. Hon gick med hästen och hade ett spö som hon "duttade" på...
Svar
15
· Visningar
1 939
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.