Fått hem Espaniolan, Hjälp att passa in den? Caroooola?

Sv: Fått hem Espaniolan, Hjälp att passa in den? Caroooola?

crixi skrev:
Hi hi!
Hittade denna på Lillhästen i Stav för 380 kr.:D
Ser nästan exakt likadan ut.

Det gäller att vara om sig och kring sig!;)
ronjagj.jpg

Mari

Jag har sett den förut. ;)
Fast jag är så kräsen att jag vill ha läder under spännena också, som på den jag visade. :D Men tack ändå!

En liten konstig fråga kanske, men går en sån här sadeln bra att rida ut med?
Jag är nämligen intresserad av en sån här sadel, men eftersom jag rider ut väldigt mycket och kanske bara på banan en gång i veckan, så känns det dumt att köpa en sån om den inte är bra att rida ut med!
Kan man rida lätt i den?

Din sadel är så fin! :)

Jag tycker det, jag värdesätter att sitta korrekt även vid uteritt. (Espaniolan placerar dig verkligen korrekt) Däremot föredrar jag min Comfort vid uteritt ibland när jag är lite mer "lat" då jag sitter mer, alltså vid latmannauteritt utan krav.

Okej, för de sadlarna jag väljer mellan är st dressage eller st espanola. Vi har skickat in mått och bilder på hästen till kaupre ridsport och de rekommenderade antingen espanola eller dressagen, men de sa att de hade mer erfarenhet av espanolan, och att dressagen var så ny så den var lite svårare att veta med.

Så jag vet inte, det är såå svårt att välja :crazy:
För jag rider ju nästan bara ut, och ofast blir det ju "latmannaridning" ;)

Men vet du, då ska du absolut skaffa en Comfort!! De är ju jättesnygga dessutom, kolla kaupres sida! Finns också i olka färger.

Jag har både brun och svart :D

Den går alldeles utmärkt att rida ut i. :) Och att rida lätt i. Som Carola sa så blir man ju korrekt placerad i den och det är ju en fördel även vid uteridning, speciellt som man kansek klättar eller gör annat där man behöver sin balans för att inte störa hästen.

Jag själv rider oftast ut barbacka (renskinn) när jag rider ut på mina "latmaskturer", då jag tycker om att träna min sits o balans genom barbackaridning men Espaniolan funkar alldeles utmärkt till mer krävande uteritter då jag inte bara lallar omkring. :love:

Fast om du nästan bara rider ut så kanske en Comfort är det mer logiska valet. :)

Carola, vet du om den nya ST dressage går att få i två färger? Typ brun sits och bruna kåpor men knästöden (kåpans del) är mörkare? :bump:

Det skulle förvåna mig om du inte kan bestlla den i flera färger, tillverkaren är mkt flexibel och önskar nöjda kunder.

Fråga ÅF så ska du säkert se att det ordnar sig.

:p

CarolaLind skrev:
Det skulle förvåna mig om du inte kan bestlla den i flera färger, tillverkaren är mkt flexibel och önskar nöjda kunder.

Fråga ÅF så ska du säkert se att det ordnar sig.

Hehe, jag känner mig lite tidigt ute, jag har ju inte ens hälften av pengarna än. :angel: Men vaddå..

:D Vad gullig du är i din .... hm... potta du har på huvudet! :D

Lord Owen skrev:
Hehe, jag känner mig lite tidigt ute, jag har ju inte ens hälften av pengarna än. :angel: Men vaddå..

Det ska börjas i tid :D :angel:

Lord Owen skrev:
:D Vad gullig du är i din .... hm... potta du har på huvudet! :D

:D :rofl: :D Inte du också, det säger resten av typerna jag lever med...eh..va e de fö potta he??

Jag är nog bara för fixerad vid att hjälmar ska vara av sammet och ha en skärm så bry dig inte om mig. :p Men den såg onekligen lite..*letar febrilt passande ord*...rund... ut. :D

Fin sadel, vad hittar man dessa? Vad ligger de på för priser?

Aha! :) Tack!
Men den såg lite för lite bakåtskuren ut tyckte jag, jag vill gärna ha mer. Men det var en snygg gjord. Jag tror förresten att Lillhästen kan ta in alla Globus produkter, även om inte alla ligger uppe på deras sida.

Fröken_Skåne skrev:
Fin sadel, vad hittar man dessa? Vad ligger de på för priser?

Hos deras ÅF: Kaupre ridsport, www.kaupreridsport.se

De kostar 9900 kr normalt men Kaupre säljer just nu en del mindre beg. sadlar för 8900 kr.

Comfortsadeln såg väldigt fin ut faktiskt:) tyckte den verkade lite stor och klumpig på bilden på kaupres hemsida, men på din bild när sadeln satt på en häst var den väldigt fin faktiskt!

Men tror du att den passar på en travare med ganska hög manke?
Kan man rida lite "dressyr" i den också? För jag rider ju på banan ibland men inte så ofta :p ;)

Så svårt ju, vill ju ha en "rida ut" sadel, som man även kan rida på banan med:D

Nu hänger jag inte med riktigt.:confused:

Menar du att gjorden ser annorlunda ut om det är en
dressyr storlek på denna sadelgjord?:confused:

Konfunderad Mari

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambon har en liten busig dansk-svensk gårdshund på snart 3 år och 9 kg. Pga hans uppfinningsrikedom kombinerat med en viss...
Svar
7
· Visningar
3 901
Senast: utte
·
Utrustning Är sadeln för smal eller är det mina hjärnspöken? Det var ett jämnt tryck under sadeln när jag kände med handen. Vid bommen var det...
Svar
1
· Visningar
1 132
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 111
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har en unghäst som jag är mitt i inridningen med och sadeln har börjat glida så otroligt mycket. Han har växt jättemycket i år och...
2
Svar
22
· Visningar
1 755
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar