C
CarolaLind
Sv: Fått hem Espaniolan, Hjälp att passa in den? Caroooola?
Och då frågar jag om du köpt din där?
*Nyf*
Pm:a gärna.
Och då frågar jag om du köpt din där?
*Nyf*
Pm:a gärna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pallas_athena skrev:måste bara fråga om du köpt denna häst av cecilia von braun i småland?? jag känner igen den mer och mer..
crixi skrev:Nääääääää!
Men jag blir lite avis på den snygga färgen du har på din sadel.
Har själv en helt vanlig svart.:smirk:
Mari
Jag tror den ligger an betydligt mer mitt under än vad du tror. (Om du inte väger under 40 kg dvs )Lord Owen skrev:Här är avtrycket som blev på schabraket, http://img.photobucket.com/albums/v215/lord_owen/DSCN1409.jpg , men jag tror att det att det inte är så mkt tryck i mitten beror på att den är för styv och inte riktigt formar sig efter ryggen - än. Fast jag vet inte... För den ligger helt klart mindre an i mitten (där jag sitter). Sedan kan det ju också bero på att den är för bred och ramlar fram lite. Jag tror att det är en mix av båda teorierna. Ska se hur avtrycket blir med pad under också! Så får vi se.
Det var ingen ruggad päls eller någonting på ryggen, ett jämnt avtryck där sadeln legat. Ingen ömhet (och jag tryckte rätt hårt på det ställen jag vet att han kan reagera, manke och ländrygg).
Så, vad tror ni?
Tez1 skrev:Jag tror den ligger an betydligt mer mitt under än vad du tror. (Om du inte väger under 40 kg dvs )
Den fördelar ju inte vikten helt som en bomsadel.
Det mesta trycket är under där du sitter säg på en bredd 15-20 cm sen fördelas en del av vikten både framåt och bakåt på bossorna kanske 10 cm åt vaje håll. Så det mesta tycket hamnar på en längd av kanske 35 cm. Det är där det är som minst skitigt på shabraket. Framåt och bakåt där stövet är är det mindre tryck och då kommer stövet fram där. Jfr på shabrak under en bomsadel -där bommen slutar kommer det mesta stövet.
/T
crixi skrev:Samma problem här!
Att sadeln glider fram.
Har själv satt på en svanskappa, men tycker inte det känns hundra bra.
Att det fanns skurna gjordar visste jag faktisk inte.
Ska titta efter det.
Däremot så har Kaupre en pad till Espaniolan som ska förhindra att
sadeln glider, men jag har inte stött på någon som vet hur den funkar. Vågar själv inte köpa grisen i säcken.
Den kostar 900 kr ( tror jag det var ) och det tillåter inte min stackarn föräldrapenning just nu.
Mari
Redhorsefarm skrev:Blir lite osäker när jag ser nacken. En sån nacke brukar bestå av fett, är då resten av hästen också fett?