Sv: Fått hem Espaniolan, Hjälp att passa in den? Caroooola?
Jag var väldigt nöjd med min Comfort men den fick ge vika för en Espaniola. Anledningen till det var främst att jag håller mig så långt borta från skogen som mitt samvete och hästens humör håller för Jag älskar att dressyra på banan
Comforten passade kanon på min häst med mycket manke. Den är nog den modellen av ST som lämnar mest utrymme för en hög manke.
Om din häst är smal över ryggen och lite "takig" så bör du nog beställa tjockare bossor än de som är standard.
/T
Bärin skrev:Comfortsadeln såg väldigt fin ut faktiskt tyckte den verkade lite stor och klumpig på bilden på kaupres hemsida, men på din bild när sadeln satt på en häst var den väldigt fin faktiskt!
Men tror du att den passar på en travare med ganska hög manke?
Kan man rida lite "dressyr" i den också? För jag rider ju på banan ibland men inte så ofta
Så svårt ju, vill ju ha en "rida ut" sadel, som man även kan rida på banan med
Jag var väldigt nöjd med min Comfort men den fick ge vika för en Espaniola. Anledningen till det var främst att jag håller mig så långt borta från skogen som mitt samvete och hästens humör håller för Jag älskar att dressyra på banan
Comforten passade kanon på min häst med mycket manke. Den är nog den modellen av ST som lämnar mest utrymme för en hög manke.
Om din häst är smal över ryggen och lite "takig" så bör du nog beställa tjockare bossor än de som är standard.
/T