Sv: Hur rider ni energiknippen?
Du är så otroligt fixerad vid dina böcker att jag blir matt :-)Lyfter du nånsin näsan från en bok?
Tänk själv en stund, jag lovar att det är givande. Ska försöka förklara.
Tänk dig att du och en kompis tränar ett astufft pass, beroende på kondition så kan det vara en 2 timmars skogspromenad eller ett supertufft arobicspass eller en ishockemattch eller varför inte att kånka in 30 ton hö en hel jäkla varm sommardag och sen efter det rida 4 kusar och mocka 8 boxar.
Ni är färdig och svetten bara dryper om er, kläderna klistrar och ni känner er så matta och trötta och spyfärdiga och vill bara gå och lägga er nånstans.
Sen i väntan på att ni ska sluta svettas så stretchar ni en kvart, tar på en tröja för att hålla musklern varma, trycker i er lite B-vitaminer och en massa vältempererad vätska i omgångar.
När ni svetttats färdigt tar ni er en dush, byter om till nya fräsha kläder, dricker lite till, väntar på att ni svallnar lite till och när det sker tar ni på lite kläder till.
Rör lite på er för att inte stelna, dricker lite till. Känner var det börja göra ont i tex ett knä och kyler ner det med ispåsar i 20 minuter.
Hela tiden så småpratar du och din vän om ditten och datten. Ni känner kraffterna återkomma och hur knäet slutar göra ont.
Lägger lite liniment på knäet, dricker lite till och sen äter ni en rejäl måltid och bara kooplar av.
Redan här tycker jag att det börjar kännas riktigt härligt i både kropp och själ.Jag brukar vara så nöjd och stolt över min insats.
Innan sängåendet så sätter du för säkerhetsskull på lite magneter på speciella ställen för att verkligen sätta fart på hela systemet så att du vaknar smidig.
Om du mot all förmodan INTE skulle vara smidig nästa dag så får du en skön avkopplande massage.
Förstår du hur jag menar? Av att bli totalt slut så känner man sig fräsh, glad och nöjd EFTERÅT.
Jag är övertygad om att hästar oxå känner så. Man måste dock ta han dom dem på bästa sätt. Man kan inte bara flårida en halvtimme och sen skritta en 10 minuter och sen åka hem...
Jämför med att aldrig träna sig helt utpumpad, det är astrist, man känner sig aldrig så där skönt trött och får inet känna den behagliga känslan efteråt.