Jag vill lära mig om vinklar

Sv: Jag vill lära mig om vinklar

Han ser fin ut tycker jag, omöjligt att bedömma så små. Otroligt bra bakben, är han travare? På frågan om varför han travar bra så är det nog helt enkelt för att hans rumpa ser ut som en riktigt rackarns fin travrumpa och de brukar vara bra på trav:-). Menar inte travare som något negativt utan är uppriktigt avundsjuk på hans bakdel.

Det spelar ingen roll om han var på väg nånstans, en "balanserad" häst går iväg utan att ramla framåt, en obalanserad häst ramlar framåt och börjar sen gå.

Fin färg han har! :)

Men jag tycker att han har kort rygg och normal/lite lång länd.
Om jag ögonmäter avståndet mellan där bogbladet ser ut att sluta uppe vid manken och var det sista revbenet ser ut att ligga så tycker jag att ryggen är det som är kort på honom, inte länden som sagt.

I övrigt är jag för trött för att kommentera exteriören ikväll, men kan försöka mig på det sedan! :D

Lord Owen skrev:
Fin färg han har! :)
Visst har han!

Men jag tycker att han har kort rygg och normal/lite lång länd.
Om jag ögonmäter avståndet mellan där bogbladet ser ut att sluta uppe vid manken och var det sista revbenet ser ut att ligga så tycker jag att ryggen är det som är kort på honom, inte länden som sagt.
Hans sista revben sitter nästan i virveln på honom, så det är länden som är kort. Därmed inte sagt att ryggen kanske också är lite kort. Det tycker jag är svårt att avgöra, eftersom hela han är kort.

I övrigt är jag för trött för att kommentera exteriören ikväll, men kan försöka mig på det sedan! :D
10 tecken.

Han är efter Blixten som är e:Icro Macro som är e: Irco Marco.
Hans mamma är en irländsk D-ponny.

Jag har precis varit ute i stallet, och då slog det mig att jag var nog mer än lovligt puckad innan. Du menade hans underhals, eller hur?
Av någon anledning fick jag för mig att du menade att han hade mkt magmuskler (vilket jag inte tycker) och att detta var ett problem... Jag antar att jag gjorde kopplingen att det var buken du talade om, eftersom vi är på barockforumet, där det talas en hel del om dyligt!:D
Vad gäller underhalsen så blir den glädjande nog mindre och mindre hela tiden. Han är körd på jaktstång innan jag fick honom, och var rätt isärkopplad i kroppen. Tygeltagen hade enbart en lokal effekt om man säger så. Han är betydligt bättre nu, även om jag som sagt inte har jobbat honom så mycket, då han har växt 4 cm sedan i höstas.

via skrev:
Jag har precis varit ute i stallet, och då slog det mig att jag var nog mer än lovligt puckad innan. Du menade hans underhals, eller hur?
Av någon anledning fick jag för mig att du menade att han hade mkt magmuskler (vilket jag inte tycker) och att detta var ett problem... Jag antar att jag gjorde kopplingen att det var buken du talade om, eftersom vi är på barockforumet, där det talas en hel del om dyligt!:D
Vad gäller underhalsen så blir den glädjande nog mindre och mindre hela tiden. Han är körd på jaktstång innan jag fick honom, och var rätt isärkopplad i kroppen. Tygeltagen hade enbart en lokal effekt om man säger så. Han är betydligt bättre nu, även om jag som sagt inte har jobbat honom så mycket, då han har växt 4 cm sedan i höstas.

Precis, underhalsen ;) och avsaknaden av koppling till övervåningen :D Men din förklaring lät ju logisk så då kan det ju bara bli bättre nu :p

Jepp det är en travare :D. (men jag undviker att säga det till honom, han får gärna växa upp och bli en ridhäst istället :crazy: )
Kul att du skriver att han har bra travar-bakben! Jag vet liksom inte alls, jag ser bara att han är rättställd och inte har några överdrivna proportioner i måtten - men trava kan han ju.

Här är bakdelen bakifrån :smirk:
Den är ganska kramgo...

rigorumpa.jpg

Jag blev himla förtjust i honom, men jag är fanatiskt galen i att studera travare, älskar en BRA travares exteriör och han ser BRA ut (jag blundrar för att han växer och allt det där)

Okej, ja jag kan ju inte känna på en bild :angel: så du som kan känna var sista revbenet sitter har självklart ett övertag. ;)

Va, kan du inte känna på en bild?:confused:
Det är ju bara att sträcka ut ett finger och peta på skärmen!:D
Jodå visst har jag ett övertag. Du får komma hit och känna om du vill! *allvarlig nu* Då kan du titta på min konverterade westernsadel oxå. Jag har förstått att du är ett sadelfreak.

*sträcker ut ett finger och petar*
Näää, jag känner inget revben. :( :D

Aha! Mitt rykte har hunnit ikapp mig. :angel:
Jag borde ju kanske ta och hitta en sadel åt mig snart, har ju bara avverkat 3 st. under 2005.
Inbjudan tas på allvar ska du veta, inte varje dag man får träffa en prickig häst! :love:

Berätta mer om westernsadeln! :d

Vi har inte bara prickig kuse, vi har även ett par fuxar, och en hel massa bruna i lika nyanser.
Sadeln har ett avkapat horn, (Det var ju bara i vägen...) vanliga stigläder och stigbyglar, (De attans stigbyglarna blev snorhala när det regnade, samt var så himla jobbiga att justera.) samt vanliga stroppar och en dressyrgjord. (Man måste ju vara scout för att kunna spänna sadelgjorden annars.)
Voila: En egenhändigt tillverkad Hectorsadel....

Det där låter himla intressant. :d
Nu blir jag ju jättenyfiken!

Vad har ni för hästar? Ras, ålder, inriktning osv?

Den prickige, en 7 årig halvblodsvalack, en inackorderad ponny, och en bunt travare i varierande ålder från föl till 15 år. Både egna, och sådana som är i träning. Jag rider och undervisar i klassisk fransk dressyr, och min man tränar travhästar.

Roligt med många hästar. :)

Klassisk fransk dressyr, det var nog ett nytt uttryck för mig! :D
Definiera?

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Oknytt
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 118
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar