Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Niki skrev:Som bonus kan ju alltid någon få bedömma hunden i bakgrunden , om inte annat gissa ras
Niki skrev:Som bonus kan ju alltid någon få bedömma hunden i bakgrunden , om inte annat gissa ras
Susan skrev:Du har gjort lite som Olga klara - fotat din häst i nerförsbacke
Hingstfotografer fuskar alltid till det däroch får högställda hästar genom att fota så frambenen står högre.
Vissa har tom en liten låda....
Tack, bara sådär, helt okunnigt har jag alltid tyckt att hon är vacker, antagligen mest pga av huvudet.Susan skrev:Du har en vacker häst tycker jag. harmonisk skulle det väl stå i protokollet.
Hon står faktiskt ganska ofta sådär, i alla fall när hon vilar, eller bara står och hänger i hagen. För sex år sedan galopperade hon i ännu lägre form fri i hagen . Nuförtiden brukar hon däremot (som tur är) inte röra sig på det sättet, och kan få "arabhållning" när hon spänner upp sig och vi leker. Men du påpekade något som jag egentligen lade märke till redan för sex år sedan - men som jag "glömt" bort, har fått bort denna hållning från ridningen (och hagbus), men fortfarnade står hon ofta så här.Susan skrev:En bra och överlinje och stark rygg. Jag undrar lite om hållningen?
Har mat och sov klockan ringt???
Något brant bog och därmed kort överarm...
Som du säger är understället något gracilt, raka kotor fram, och ev bak.
Bakbenen ser jag inte.
Susan skrev:På hästar som är gracila ( araber welshponny etc) så har de en högre täthet i benen, vilket gör att de altså är lika hållbara....
Berätta mer om din häst.
CharlieBrown skrev:Jag vet att ni redan har diskuterat detta fram och tillbaka, men jag måste bara vara lite jobbig och tycka att din häst har mer stupande än liggande bog. Ganska lång/djup kanske, och lång manke, men i mina ögon är lutningen på bogbladet, från manken till bogspetsen, inte liggande. Den översta vita spanjoren i Alkemistens inlägg har liggande bog.
Om du med lutning menar från bogbladet baksida (vid sadelläget) till bogspets så har vi lärt oss olika. Förklara gärna hur du menar.
/Johanna