Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning som är smått överbyggd och björnfotad.:angel: Fullt möjligt eller lika bra och ge upp på en gång?
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Zahlo
·
Ridning Sitter just nu och läser i Uppsala Nya Tidning (söndag 19 februari) att Certamen Equestre nu har utgivits i faksimilupplaga på...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Trinity_
·
Ridning om man talar om 'basic arbete' i den akademiska ridkonsten vad menar man då? Alltså, vad är det som ingår i basarbetet och vad kallar...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: Jessica
·
P
Ridning Recension av: Bo Tibblins: Ridlära - Ridhästens grundutbildning och vidareutbildning i dressyr, 3:e upplagan :) Må hända att...
2
Svar
28
· Visningar
5 570
Senast: bigganl
·
Ridning Jag har aldrig tränat för ngn akademisk tränare, aldrig sett ngn rida akademiskt irl och inte ens pratat med ngn som rider akademiskt...
Svar
19
· Visningar
1 869
Senast: Saigon
·
B
Ridning Jag hittade denna bilden på nätet och tyckte det var en mycket fin levad. Det är en ryttare från den Kungliga Ridskolan i Jerez i Spanien.
2 3
Svar
43
· Visningar
4 050
Senast: Spider84
·
Ridning German judges have discussed and taken a stand: (from www.chronofhorse.com bulletin board) //In German and English// Stellungnahme...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Noir3
·
L
Ridning Japp, jag har aldrig haft ett kort då jag ridit min nuvaranda häst (som jag haft i två år ) men igår lyckades jag släpa med mig min bror...
2
Svar
30
· Visningar
2 476
Senast: Lord Owen
·
Ridning Nog med allvar! Barockryttare, det är ena sluga små filurer, det vet vi ju alla. Vissa ståtar öppet med spöet i vädret och tygeln i...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 159
Senast: Camilla_H
·
L
Ridning ...Nån som vill förklara för mig vad barock ridning innebär
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: nonnet
·
Ridning Kan någon tipsa om vart man kan leta efter en tränare som kan åka ut och ha lektioner. Alternativt något ställe som man kan lägga ut en...
Svar
17
· Visningar
1 976
Senast: bigganl
·
Ridning jag tragglar ju på i min; de Kunffy. Hittade en väldigt intressant instruktion för att inverka med skänkeln. Meyeners hade ju...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Stolermeyer
·
N
Ridning Har läst lite bildtrådar här på barockforumet och tycker att det verkar vara intressanta diskussioner och synpunkter. Vore roligt om...
2
Svar
22
· Visningar
2 346
M
Ridning Hej! Försöker utbilda min islänning enligt Hempflings rid- och hanteringsmetoder. Är roligt och hästen lär sig fort. Allt som beskrivs...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Novelette
·
V
Ridning Vet nagon om det finns okej barock tranare i london /syd ostra England omradet?
Svar
1
· Visningar
857
Senast: PAC
·
Ridning ja, nån som har tips? Så man vet om det är lönt att tillverka en själv. /Hanna
Svar
16
· Visningar
1 989
Senast: sissu
·
K
Ridning Hörde en gång för länge sedan att de gamla på Island lärde sina hästar att göra halt när man kniper med knäna. Jag har provat att lära...
2
Svar
36
· Visningar
2 882
Senast: Mintpastillen
·
Ridning ..var det när jag häromdagen la mig i badkaret med mitt glas vin och min kandelaber och fortsatte att sätta tänderna i mitt senaste...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 698
Senast: Lord Owen
·
Z
Ridning Satt och läste Susans inlägg på stöd och direkt poppade det upp ett frågetecken i mitt huvud. :) Övergångar och halvhalter. Man säger...
Svar
14
· Visningar
1 176
Senast: true_blue
·
S
Ridning ...nu ska ni få analysera samman och sönder två bilder som är av mindre bra ryttarkvalitet. :angel: Jag vet vad jag pysslar med på...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 499
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar