Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Känner att jag mer och mer blir hängande i höger tygel - inte bra och inte direkt vad som var tanken. Ursprungligen fungerade det att...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Susan
·
Ridning HeJ! När brukar ni börja med sluta på era nyblivna 5-åringar? Är det olika inom AR, barock och ??? Har en dam i stallet som just...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 308
Senast: evis
·
S
Ridning Skulle det inte vara bra med ett eget forum för diskussioner kring alternativa ridstilar? Alltså hopkok av alla de slag som vi nu...
Svar
12
· Visningar
1 174
Senast: sisu
·
Ridning Så hur ser året ut? Kurser? Är lite sugen på att gå kurs i Camargue ridning med min pålle...Vad ska ni övriga hitta på detta året...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Hrannar
·
E
Ridning Japp, hemsk är rätta ordet. Jag har börjar lite smått med att träna dressyr på pållen nu, allting funkar, förutom min kropp, den vill...
2
Svar
34
· Visningar
2 124
Senast: OlleAtlas
·
S
Ridning Vilka här inne rider enligt den Akademiska Ridkonsten och håller till i Skåne? Vilka tränar ni för? Hur länge har ni hållit på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 707
Senast: Dreamer
·
Ridning söker med ljus och lykta en escuelastång som är stl 11,5 och HELT i svart metall, men bara en mässingsknopp på sidan. alltså även...
Svar
7
· Visningar
1 448
Senast: moli
·
C
Ridning Har en pensionerad kallblodstravarvalack som jag skaffade som sällskap åt min unghäst, men som jag också ridit några gånger. Dock har...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: Alkemisten
·
Ridning Men hur? Jobbar hästen från marken nu mest då han inte rids just nu. Men hur ska vi få till sökningen framåt neråt? har inte...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Sirocco1
·
Ridning Ni som såg showen, vad tyckte ni? Jag var väldigt positivt överaskad, fint komposition av musik, människor och hästar, och överlag bra...
Svar
4
· Visningar
1 119
Senast: Vimsan
·
Ridning "Jo, det är verkligen dött nu.. Dax för en ny tråd av ngt slag kanske? Men frågan är vad som rör om mest " Jag vet! De eviga...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Zora
·
L
Ridning Vad prioriterar Ni? :) Är det mängden ridning som är det viktiga, att pålle får minimum en timmes motion 6 dagar i veckan oavsett...
2
Svar
24
· Visningar
1 997
Senast: Glorfindel
·
P
Ridning Det var en person som under tråd Ny skrev att den var ny, och jag skrev att det var jag också, men att jag varit på Jerez spanjorens...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: PAC
·
R
Ridning Ska framigenom börja leta ny häst. Jag har börjat nosa lite på AR och vill gärna fortsätta på den vägen. Har alltid förut haft halvblod...
2
Svar
39
· Visningar
2 959
Senast: Mirre
·
Ridning Vet på ett ungefär, kan nån förklara med? :)
Svar
1
· Visningar
804
Senast: via
·
F
Ridning En av mina hästar har en ganska dålig och markbunden trav , han har dessutom vilat en längre period pga allergi. Nu är han igång igen...
Svar
12
· Visningar
2 216
Senast: Susan
·
S
Ridning Nu har jag läst igenom Bents böcker för 100:e gången och nog hittar man alltid nåt nytt man börjar fundera på... :) Det står att...
2
Svar
25
· Visningar
3 562
Senast: Sirocco1
·
F
Ridning jag ska troligtvis ta en eller flera ridlektioner på en ridskola i närheten som är typ barock inriktat,jag undrar vad är det för grunder...
Svar
13
· Visningar
2 143
Senast: fjordinghanna
·
H
Ridning Undrar om det finns någon som idag rider AR/barock med sin häst som samtidigt tävlar i vanlig dressyr? Vad säger i så fall dommarna, de...
2
Svar
24
· Visningar
2 346
Senast: sisu
·
M
Ridning Är Akademisk ridkonst samma sak som barockridning ? Såg att det fans flera grenar som dressyr/hoppning och jakt är det sama gren eller...
Svar
17
· Visningar
2 381
Senast: PAC
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka