Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Vad är akademisk ridning på riktigt? Är det svårt att lära sig? Några sidor?
Svar
1
· Visningar
828
Senast: lemonadsaft
·
M
Ridning Hej hej Ja har inte ridit mer en i ca 8år och är bara utbildad ca LC/LB dressyr e det för lite för att börja träna barock ? Måste...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: myoushu
·
R
Ridning Tanken som slår mig när jag är inne på detta forum är att det i så sällan talas om hästens personligheter, kommunikations förmågor...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 485
Senast: Lord Owen
·
Ridning Placerar tråden här först - för att jag är nyfiken på hur ni gör. Frågan är egentligen enkel och syns i rubriken - hur introducerar ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 407
Senast: evis
·
G
Ridning Jag skulle vilja ha förklarat, eller ett tips på var man kan få hjälp med att lära sig jobba hästen från marken i öppna och sluta. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 524
Senast: Totola
·
Ridning Hur många här rider akademiskt på sina nordsvenska travare som startar? När anser ni att det är lämpligt att börja rida en nsv,Nämn alla...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: faksen
·
G
Ridning Jag letar efter ett bra MEN inte så dyrt bett till min nordis som jag tränar AR med....men jag har hittat ett som jag villha men har...
Svar
12
· Visningar
1 421
Senast: KungTulle
·
F
Ridning Har ni varit med om detta? Jag lägger tråden här därför att jag gissar att många här har med sina hästar genomgått ganska stora...
2
Svar
37
· Visningar
3 450
Senast: Kaxman
·
S
Ridning Hej! Det är så att jag har funderat på att börja rida barock/klassisk ridkonst. Skulle vara roligt att testa. Finns et några riktlinjer...
Svar
7
· Visningar
2 133
Senast: IngelaH
·
C
Ridning Om du fick välja? *Tränare, (Om så för bara en gång) *Träningsplats *Särskild egenskap hos din häst *Särskild egenskap hos...
2
Svar
32
· Visningar
3 098
Senast: malinsky
·
B
Ridning Har fått påståendet av andra, att ridning med akademisk träning gör att hästarna går på bogarna. Då Branderup var här i Sverige och...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
22 070
Senast: Lavinia
·
Ridning Tydligen kommer Bent till Skåne i mars 2006. Stod tydligen annons i ngn av de senare hästtidningarna som ges ut i Sverige. Vad jag...
Svar
17
· Visningar
1 203
Senast: amazonas
·
G
Ridning I går begav jag och en vännina till mig oss över till danmark för att kolla på Bent,det var nog det bästa jag sett och gjort påväldigt...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: amazonas
·
A
Ridning Hur gör ni när ni skall motionera era hästar?? Självklart kan mina röra sig hur mycket de vill i hagen, men speciellt haflingern rör sig...
2
Svar
32
· Visningar
2 965
Senast: Immer
·
A
Ridning Jag ska börja med att säga att det är INTE jag som rider, men det är MIN häst. Han är inte tränad AR så mycket/länge utan är i början...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 859
Senast: lemonadsaft
·
E
Ridning Jag känner mig som världens sämsta ryttare just nu. Det känns som jag bara vill köpa om hästen och börja om från början för det har...
Svar
12
· Visningar
1 188
Senast: Susan
·
T
Ridning Hej har en ungponny på sex år som jag tränar dressyr med,och han tar tyglarna och går i form lätt,men jag undrar då hur får man en häst...
Svar
2
· Visningar
2 253
Senast: allroundhästarna
·
O
Ridning Efter diskussioner kring hur vi gör olika grejer, och om vi gör dem, på en anna lista jag är med i, började jag fundera mycket över...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 317
Senast: PAC
·
D
Ridning Jag har varit här och läst till och från en längre tid. Och man lär sej mycke av att läsa vad alla experter anser om balans, muskler...
Svar
19
· Visningar
1 911
Senast: PAC
·
Ridning Kanske att någon redan skrivit om detta och kanske att det inte ska vara under barock, men vi brukar väl ha de livligaste diskussionerna...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 300
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar