Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Just nu vill jag ta reda på allt som har med hästar att göra, är det någon som orkar förklara vad barockridning i helhet är? Ser ut som...
Svar
16
· Visningar
1 053
Senast: Totola
·
Ridning Har precis tittat på video när jag rider... huuu Kommit fram till att jag börjat i fel ände med sitsen. Jag har alltid försökt få...
Svar
19
· Visningar
2 431
Senast: Susan
·
Ridning Rättså onödig tråd, javet, men nu råkar jag ha jättetråkigt, vara på hästhumör och hoppas på att det finns en eller två till uttråkade...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Lihna
·
J
Ridning Är det någon som har koll på hur bomvidderna är på dessa sadlar. Har nämligen en wide och är intresserad på hur vid den är i...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: loki
·
F
Ridning Ni som arbetar med shettisar och andra små ponnyer, hur gör ni för att inte bryta ryggen av er? :angel: Jag har inte jobbat så...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Fjasut
·
Ridning Nå ska vi ha det? Buketräff alltså? På Bents aftontäning i morgon den 4 jan 2006? /KT
2
Svar
23
· Visningar
1 876
Senast: Spirit
·
R
Ridning Jag har precis börjat lite lätt med AR och jag har undrat ibland: när ni håller på och analyserar och vänder och vrider på minsta...
2
Svar
36
· Visningar
3 625
Senast: PAC
·
S
Ridning Hej! Har äntligen fått börja rida min häst igen som fått vila i 4,5 månad! Man njuter av varje steg kan jag säga! :love: Nu till...
Svar
8
· Visningar
1 015
·
H
Ridning Jag har en 5 åring som inte orkar bära sig i galoppen. Det är stort, han är lång och det är ett lok som är svårpåverkad, han orkar inte...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: PAC
·
L
Ridning Är det någon här som vet om/när/var Julio Borba kommer hit nästa gång?
Svar
12
· Visningar
1 677
Senast: loki
·
S
Ridning Jag skulle vilja ha lite tips på övningar som får hästen att jobba med bakbenen så man verkligen känner det där trampet där bak. Så...
Svar
9
· Visningar
1 601
·
M
Ridning När jag sitter ner i trav "fladdrar" min fötter väldigt mycket. Överlivet och övre sittbenen är väl hyffsat stilla(men skulle kunna vara...
Svar
8
· Visningar
1 598
·
Ridning Fortsätt diskutionen är! det var nån som ville att jag skulle starta en ny med de har så jag gjorde :p Så prata på ni,, det var lite...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Susan
·
E
Ridning Jag är ny här hmmm hej alla!! Jag har tränat lite AR nu i ca tre månader,varit på kurs som fotfolk,kollat på Bent i Danmark och läst...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: stintomara
·
Ridning Nu är jag hästlös sen ett par månader tillbaka. Känner att jag VILL fortsätta utvecklas (men inte lägga ut stora pengar på det...
Svar
5
· Visningar
970
·
S
Ridning Min häst vill inte söka sig framåt-nedåt. Om jag jobbar henne i en högre form en stund, drar hon bar tyglarna ur händerna och har...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Elisha
·
Ridning Har ni några tips och övningar för att få en mjukare och rundare galopp. Pålle blir som en planka i kroppen och varje språng känns...
2
Svar
20
· Visningar
3 827
·
S
Ridning Jag har införskaffat mig en sån. Men den är lite hård i sätet. Är alla det? Eller är det mitt beniga a*sle som är orsaken? Blir det...
2
Svar
39
· Visningar
2 762
Senast: Lord Owen
·
Ridning En liten samvetsfråga... Den här riktar sig inte bara till barockare, men jag lägegr den här eftersom det är här man fixar att vara...
2
Svar
37
· Visningar
2 340
Senast: bigganl
·
Ridning Eckhardt Meyners - vi var där - någon mer? Intressant var det, verkligen. Enda lilla minuset kanske att liite mer ridinstruktion kunde...
Svar
13
· Visningar
1 650
Senast: CarolaLind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?