Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Kan någon förklara noggrant för mig vad en Öppa och SLuta är? Jag tror jag vet vad en öppna är, men är lite osäker. Förklara gärna...
Svar
7
· Visningar
1 460
Senast: _Liljan
·
S
Ridning Jag har ett varmblod hos mig på omskolning. Han ska alltså bli fullständig ridhäst, och vårt mål med honom är att han ska vara utbildad...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Totola
·
Ridning Är inte den mest aktiva här på detta forum, men läser inlägg med stort intresse och vet att här finns mycket kompetens. Då jag har...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: Lorpan
·
S
Ridning Hej! Finns det några här som har lärt sina hästar spansk skritt och som har lite tips om hur jag ska gå vidare i utbildningen av min...
2
Svar
32
· Visningar
3 459
Senast: IrpaSnirpa
·
Ridning Vad är det på det stora hela som skilljer barockridning och akademisk ridning från dressyren? :confused: Ni kan ju så mycket...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 180
Senast: noprogress
·
Ridning Är första gången jag rider hästen och det är kanske 5:e gången hon rids sen föl så va lite snälla :p Skrittar igång...
Svar
11
· Visningar
1 519
Senast: Ankan
·
F
Ridning ..kommentera..? Jag inser ju själv att jag verkligen är ute och cyklar. Egentligen så vet jag nog inte vad jag sysslar med när jag...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: fossig
·
Ridning Säg att hästen mer eller mindre ständigt går bakom hand på höger sida (dvs du får inte kontakt i tygeln på denna sida såvida du inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 047
Senast: Susan
·
Ridning Dressyren har sina tävlingsregler. I dem står bland annat att dressyrtävlingen skapades för att bevara ridkonsten och lämna den...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: true_blue
·
J
Ridning Gud vad det ska bli kul, ska ta min första helgkurs inom den akademiska ridkonsten. Någon annan som har tränat för markus? I sådanna...
Svar
2
· Visningar
1 816
Senast: Micela
·
S
Ridning Måste bara få dela med mig och det är givetvis er på barock forumet som jag vill dela med mig till. Snart har jag en häst till! Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 013
Senast: Stallkatten
·
Ridning Red lektion igår, på nytt ställe i ny paddock. Fick skritta 30 min på asfalt för att ta mig dit. Iallafall, i blåsten och mörkret...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: 95johsv
·
F
Ridning Någon som har en fin bild på en kallblodstravare som levad, piaff, passage eller någon av de högre skolorna som jag kan använda till...
Svar
12
· Visningar
2 684
Senast: Spider84
·
A
Ridning Under lång tid har jag funderat på att prova på AR och nu har jag kommit fram till att jag och min gumma kan våga oss på det.. Hade...
Svar
1
· Visningar
872
·
F
Ridning såg någon som pysslade med det och blev väldans nyfiken. någon har koll på vad det är och gärna nån bra sida där man kan läsa mer om det!
Svar
11
· Visningar
1 515
Senast: Lorpan
·
C
Ridning Vad har ni för fina saker?? Jag älskar mina stigbyglar... :love: Fick precis hem dom...så nu kan jag sitta och drägla, sagla och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 625
Senast: CarolaLind
·
L
Ridning Ingen som rider barock i nordöstra Skåne?
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Elisabethh
·
Ridning Kan man se på en bild hur musklad hästen är(så klat man kan men...) jag menar lixom då om man genom en bild kan se hur mycket en häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 590
Ridning håller på att forska lite kring vad skolorna ovan mark användes till i krig så jag undrar om det är någno här som kan historian bakom...
Svar
11
· Visningar
1 653
·
Ridning Ska va under utrustning men passar bättre här! Jag får hem en portugesa sadel i veckan! Har haft sadelångest i över ett år. Ridit...
Svar
6
· Visningar
1 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka