Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Ridning Har gått och grunnat länge på det här med bomlös sadel. Skulle vilja skaffa en, men har hört både positivt och negativt om dem och vet...
Svar
17
· Visningar
2 835
Senast: mallan
·
O
Ridning Hejsan Var på kurs i helgen och kom verkligen på att det var kul på många olika sätt. Om vi nu lämnar olika ridstilar därhän, för det...
Svar
8
· Visningar
1 132
Senast: bigganl
·
Ridning Ni brukar ju vara bäst på "kuriosa" och konstiga ord... :) Min ridlärare använder ständigt ett ord som låter som "arrés" för...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: majola
·
Ridning Ni som var på Kottas denna gång. Hur var det. Jag kunde inte åka då jag var djurvakt, och min sambo var ute och slarvade istället...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Susan
·
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 481
Senast: Graciös FH
·
Ridning Efter dagens arbete vid hand då bilder blivit tagna (länk) så har jag börjat fundera lite. När jag började på egen hand att jobba vid...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Goldi
·
B
Ridning Pratade med en "traditionell dressyrkvinna" som påstod att de som rider barock inte rider med "stöd i handen". Men är det så? Hur mkt...
2
Svar
39
· Visningar
3 958
Senast: OlleAtlas
·
P
Ridning Ville bara tala om för världen att :banana: JAG SKA RIDA FÖR CRISTOFFER! :banana: rajra dadadad :banana: JAG SKA RIDA AKADEMISKT PÅ...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Lord Owen
·
S
Ridning Fick hem sadeln idag så ikväll red jag ut på pållen med den. Vad jag tycker: Sadeln är väldigt snygg att se på, lite likt BB sadlar...
2
Svar
32
· Visningar
2 771
Senast: Filosofen
·
Ridning Kopierar in en länk till en amerikansk diskussionssida. Samt en länk till bilder som finns i den tråden. Ni som undrade om Carde kan...
2
Svar
35
· Visningar
2 734
Senast: Susan
·
A
Ridning Fantastisk!!! :love: Massor av spanska hästar med duktiga ryttare som visade upp god ridning och härlig underhållning. :d Den...
2
Svar
22
· Visningar
3 086
Senast: Vanilj
·
F
Ridning hej jag har kanske en liten dum fråga men, vad är barockridning?
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Immer
·
Ridning Desert Rose skriver svar i tråden: Sv: Vart är dressyren på väg? Hej! Jag är nytt här, kommer egentligen från Tyskland, men...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Meelei
·
Ridning Har äntligen märkt av en oväntad biverkning av mitt envisa arbete för hand i grimma. Har jobbat flera veckor nu med ett kort pass...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: OlleAtlas
·
C
Ridning En tråd för alla oss som borde varit mycket duktigare IRL - det är väl på tiden? Om man gör ett snitt av barock (ej dissikering) kan...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 377
L
Ridning Jag försöker lära mig grunderna i arbete på lång tygel men känner mig just nu lite förvirrad. Jag upplever att det även inom detta...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Agrundvig
·
Z
Ridning Har tittat på videband i helgen, mycket intressant. Det var Kyras band och Tibblins första band "Form". Två saker slog mig efter...
Svar
16
· Visningar
1 532
Ö
Ridning Vem kan tipsa om bra instruktionsfilmer i barockridning/AR och klassisk dressyr? :)
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Zora
·
C
  • Låst
Ridning Intressant passage hos Paul Belasik: förespråkar lång och låg där det inte gör ngt om nosen hamnar bakom lodplan. Han skriver att det...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
23 953
Senast: Anna_
·
S
Ridning Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka