Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:Det är ingen som törs säga det åt dig.
Hur har jag svarat när jag blivit kritiserad för min ton?
Noir3 de som jag diskuterar med lär sig. Tessan[/QUOTE skrev:Jag är inte intressead av Käbbel.
Jag lysnar när du lägger fram din teori, vilket du gör via din sida.
Men annars kommer sällan saker från dig angående riding förebilder tillkorta kommanden.
Istälelt lägger du mycket energi på att kritisera.
Jag ser att massor läser våra trådar.
Jag ser mer att jag vidarebefodrar det jag lärt mig. Kan det vara till nytta så använd det, annars släng det i pappareskorgen
du skrev "... och personligen struntar i om de som jag diskuterar med lär sig"
jag upplever dig verkligen dig så "lär er!"
Jag tycker att det är bättre att människor får ta del av all information här och bildar sig en egen uppfattning.
Tycker att jag själv haft en djävla röta som kunnat gå på Kottas, Balkenhool, och Claire, samt kommit över en del litteratur och annat på internet.
Jag har också haft turen att komma i kontakt med människor som gått dessa långa kurser i biomekanik för "det biomekaniska geniet i Skåne". som har utbidlning på häst. De har säkert flera 100 timmar biomekaink i bagaget. De har bara generöst delat med sig av sina anteckningar.
En del har jaghaft nytta av som ryttare, det andra har jag lagt åt sidan.
Har någon ingen nytta av det jag förmedlar så släng skiten i papperskorgen.
Jag har inget behov av att andra skall lära sig.
Nu skall jag åka och rida...
Jag ser mer att jag vidarebefodrar det jag lärt mig. Kan det vara till nytta så använd det, annars släng det i pappareskorgen
De har bara generöst delat med sig av sina anteckningar.
Susan skrev:Vidare tror jag att denna nyfunna balans bakifrån är skör, jag tro hästen måste öva länge på att arbeta/ bära på detta nya sätt innan man ställer större krav på den. Jag tror på balans bakifrån ett helt år.
Susan skrev:Var pekar masten när båten vänder - jo utåt
Hur vill hästen göra - välta innåt
Särskilt över inre fram i höger varv
Vilket beror på att häsens mast ( upprätstående tornutskott) på de flesta hästar pekar en liten aning åt höger...
Hästen har altså lätt att kapsejsa åt höger
Eftersom masten redan pekar utåt i vänstervarv så kapsejsar hästen inte lika lätt.