Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Ridning :confused: Som det står i rubriken.
Svar
1
· Visningar
664
B
Ridning Vad rekomenderar ni AR-ryttare att rida in en häst på (träns/bett). Hästen, 3år, hingst/welshcob. Har använt "vanligt" engelskt träns...
Svar
19
· Visningar
1 291
Senast: Blixtra
·
A
Ridning På senaste träningen så fick vi (jag & min medryttare) klura ut hur han går med baken.... Går han rakt på rak linje...? Om inte åt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 075
Senast: Arracsbullen
·
S
Ridning Kan man rida barock på alla sorters hästar? Förstår att vissa är mer lämpade men är det extra svårt med någon speciell typ av häst...
Svar
2
· Visningar
792
C
Ridning Passande ert intresse för AR. Vad väljer ni? Vad tittar ni efter? Vad är viktigt/oviktigt? Sätt gärna ihop den ultimata hästen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 224
Senast: crixi
·
T
Ridning Någon som har någon pejl på det? hur det fungerar osv. Jag har förstått poängen med det, men hur gör man? Min hovslagare rider det och...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Totola
·
T
Ridning Hörde en instruktör prata nyligen om att hon hade problem att förklara för en elev vad samling är, eftersom det var dags att samla...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: tottenham
·
C
Ridning jag var på kurs nu i helgen i AR och har börjat fundera ganska mycket. Mycket över det här med bärighet. Äntligen förstår jag bättre hur...
2
Svar
33
· Visningar
2 901
Senast: Carmenzita
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
857
·
Ridning En fråga jag funderat väldigt länge på är om akademisk ridning och Barockridning är samma sak? :confused: Om inte, vad är de för...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: CillaW
·
C
Ridning Konsulterade en tysk tränare igår som brukar ha ganska goda ideér. Jag har precis börjat skritta igång min hingst igen efter hans...
Svar
8
· Visningar
1 200
Senast: CarolaLind
·
Ridning ...och ha fel kota som högsta punkt... Kanske inte heeelt renodlad barckfråga, men det verkar som många här vet mycket om detta med...
Svar
6
· Visningar
1 126
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 224
Senast: Sonila
·
Ridning Hur blir man bäst "lösgjord" & mest följsam i höfterna. Jag har satt igång min valack igen & han har ett enormt påskjut bak där hans...
2
Svar
33
· Visningar
4 163
Senast: Susan
·
Ridning från ryttartorget och Nobynäs hemsida: Här finns en länk till en svensk version, håll till godo...
2
Svar
33
· Visningar
3 407
S
Ridning funderar på att börja rida för barockinrtuktör. har ridit engelskt i 12 år o tycker efter lite yttlig läsning att barock skulle kännas...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Tez1
·
F
Ridning Vid vilken ålder kan man börja jobba hästen från marken och vilka övningar är bra?
Svar
13
· Visningar
1 419
Senast: psychogrrl
·
Ridning Va ett tag sen jag skrev här nu..... Hoppas att de e okej o lägga in bilder i denna diskusen fortfarande.... Annars e de bara o ta bort...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 044
·
C
Ridning Är det någon som tränar akademiskt eller barock på en travare? Hur har det gått? Jag har fått erbjudande om att få hjälp med min...
2
Svar
29
· Visningar
2 505
Senast: pinky
·
Ridning Har sett och läst det mesta som skrivits om kapsoner men inget som igentligen ger mig något bra svar på mina frågor. Finns säkert...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2